Gå til innhold

Ostekake med modifikasjoner


Gjest IC242

Anbefalte innlegg

Lagde Toro-ostekake i dag, og i følge pakningen var det 3-400 kcal pr 100 gram. Men jeg byttet ut rømme i "oppskriften" med mager kesam og brukte Soft mini-margarin i steden for vanlig smør til bunnen. Brukte også en mager kremost. Hvordan skal jeg regne ut hva kcal i kaka blir da? det står hvor mange kalorier det er pr 100 gram tørr vare også, kanskje jeg skal ta dette + legge til det jeg puttet oppi? Den ble forresten veeeldig god selv om jeg brukte disse magre alternativene ;) Er vel uansett masse sukker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missmayhem

Når jeg modifiserer pleier jeg å gjøre det på denne måten

 

- Finn kaloriinnholdet til det som opprinnelig skulle være tilsatt oppskriften (f.eks rømmen og smøret)

- Finn ut hvor mange kalorier det er i "hele greien" ferdig laget og trekk fra kaloriene på det du skulle erstatte.

- Så legger du på kaloriene til det du erstattet med, og da får du kaloritallet ;)

 

Veldig praktisk for meg når jeg lager supper, sauser og annen halvfabrikata, bruker aldri fløte eller rømme eller creme fraiche men erstatter. Da kan jeg få litt riktigere tall på hva jeg får i meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missmayhem

Gode greier ;) Jeg antar du ikke lever på ostekake så det er jo ikke hysterisk viktig, men slurver man litt alle steder blir det fort mye kalorier av det til slutt!

 

Lykke til videre med slankingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...