Gå til innhold

Hvor mye skal man spise?


Gjest Amathea

Anbefalte innlegg

Hvor mye forbrenner man om dagen om man veier litt over 90 kilo, og er 1,73 høy?

Får litt angst, og føler at jeg jukser, om jeg spiser mer enn 1000 kcal om dagen, selv om jeg vet at jeg sikkert kan spise mer.

Finnes det noen slike lister på grete roede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Noen gav meg et tips en gang om at man kunne søke etter "formel" her inne for å regne det ut. Men jeg har enda ikke funnet noe sted å søke etter, men du kan jo lete litt på sida.

 

Ellers så er du og meg like høye. Jeg veier 80 kg og skal ligge på ca 1500 kcal om dagen.

 

Jeg har selv vært oppe i 90 kg og da var det ikke store endringene i kostholdet som skulle til før kiloene forsvant fra meg. Spise oftrere men mindre måltider setter i gang forbrenninga, men for at du skal få en fin forbrenning må du spise NOK! Og med din høyde og vekt skal du nok i allefall spise 1800 kcal, om ikke mer. Vet at det er fristende å spise lite, men de kiloene kommer rett på igjen. Jeg ble nemlig litt overivrig sist vår og raste av meg 5 kilo i en fart, ved å ligge på under 1000 kcal om dagen. Disse kiloene kom rett på igjen, og det er de jeg vil bli kvitt igjen nå, men for godt!

 

Tro meg, det er VIKTIG å spise nok. Legg inn alt du spiser her på vektklubben så har du oversikten. Usansett om du syntes det er rart i begynnelsen å spise "mye" så må du gi det en sjans, og jeg lover du vil få resultater!

 

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Takk for svar! Jeg har funnet formelen! Gikk på http://www.iform.nu, og der var det flere artige utregninger.

Må si det er utrolig vanskelig å spise 1800 kcal, om man ikke skal spise junk da. Veide 101 i begynnelsen av juni, så det har helt klart gått nedover. Og da trente jeg ikke altfor mye heller (hvilket jeg gjør nå).

 

Får prøve å komme meg oppi 1500 kcal ihvertfall. Har liksom bestemt meg for at jeg skal være nedi minst 80 kg til jul. Veide 70 kg for et år siden, så synes det er utrolig tungt mentalt, å veie så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Hei,

 

Her er Grete Roedes formel for matinntak:

 

https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

 

Ellers er det viktig å spise jevnlig, slik at magen ikke går på "sparebluss" Tror at det ikke kommer mat og begynner å lagre på fettet til "dårligere tider". Det er jo ikke det vi ønsker.

 

Grete Roedes tips er å spise hver 3-4time. Og ALDRI la det gå lengre enn 4 timer mellom hvert skikkelige måltid. Det er derfor lurt å ha et mellommåltid mellom lunsj og middag.

 

Lykke til med vektreduksjonen fram mot jul. Jeg har nettopp begynt på kurs og har fått opp aktivitetsnivået mitt. Nå gjør jeg alt jeg kan for å få trimpoeng og "trimepler" (gullklistremerker som vi får av kursleder).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...