Gå til innhold

Ned +/- 6 Kg FØr 1. Nov 06


Gjest gunani

Anbefalte innlegg

5.sept.:

Høyde: 173 cm

Vekt: 76,4 kg

Midjemål: 88,0 cm

 

 

12. sept.:

Vekt: 75,0 kg

Midjemål: 87,0 cm

Trimpoeng: 16

 

Juhuuuuuuuu! Her går det nedover!!! Jeg blir superinspirert til å fortsette ferden mot målet!

Hvordan har det gått med dere andre...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

4. sept.

168 cm.

64,1 kg.

83 cm. rundt midjen

9 trimpoeng

 

12.sept.

168 cm.

64,8 kg.

84 cm. rundt midjen

15,9 trimpoeng

 

Uff dette var deprimerende!! Har holdt på i fem uker nå og ingen resultat. Var riktignok nede på 63,9 tredje uken, men nå er motivasjonen på bonn!!! Jeg som har økt trimpoengene og alt + hatt en dag ekstra siden jeg hadde mandag som veiedag før jeg ble med i denne tråden Nei nå lurer jeg på om jeg bare skal droppe hele greiene en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggedutti

Hei alle sammen og deg lischa

 

Det var jo lurt å sende inn resultatet, og tirsdag er en grei dag for meg. Flott av deg som har påtatt deg og følge opp. Vekten min viste i dag minus 0,6 kg og lividde 3 cm, det er jeg fornøyd med. Håper det er blitt fine resultater på dere også. Lykke til fremover mot 1. november. En fin dag til dere alle.

Hilsen Maggedutti

 

 

 

 

vi rapporterer cm og kg på tirsdag - men hva med trimpoeng?

 

Jeg har strevd meg til 11' date='2 trimpoeng denne uken - og er mektig stolt av det!

...mulig det er normalt for andre..

 

Hva tror dere?

 

gunani`s tråd ble virkelig populær!!

så langt er vi alle oss!!:

 

-gunani 75 kg

-lischa 59,5 kg

-rain 62 kg

-norma 63,5 kg

-juhuuu 76,4 kg

-ragge 62,7 kg

-purka 64 kg

-bilring 67,8 kg

-maggedutti 71,2 kg

 

..ble det rett? har jeg fått med alle?

 

..og alle vi skal ned 6 kilo til 1.november.... VI ER FANTASTISKE!!!! NEMLIG!!!![/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det tirsdag og veiedag. Jeg har gått ned 2,6 kg!!!! Utrolig deilig. Men jeg vet at en del er vann. Jeg hadde nettopp fått mensen forrige tirsdag når jeg veide meg, det gir utslag på vekta. Men uansett har jeg gått ned.

Spiser mellom 1100 og 1300 kal per dag. Spiser mye frukt. Synes det demper søtbehov og gir en god metthetsfølelse.

 

Har lagt inn mål på mitt første innlegg, slik vi avtalte. Takk igjen til bilring som sytematiserer!

 

Vi er flinke jenter!!!

 

Ha en god og lett uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...at det går feil vei er aldri gøy, og motivasjonen blir ofte til negativ irritasjon...

Jeg slet selv de første fem ukene, men denne uka løsnet det plutselig. Kropp og sinn trenger ofte litt tid til å omstille seg. Som du selv skriver, så kanskje det er lurt å ikke telle kcal og tenke så mye på det på noen uker? Men likevel gløtte innom tråden og gi rapport på tirsdagene? Plutselig er kroppen klar for å jobbe seg nedover! Håper du får ut frustrasjonen og får tilbake gløden. Ønsker deg lykke til, purka! Håper du fortsetter med oss! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4. sept.

168 cm.

64' date='1 kg.

83 cm. rundt midjen

9 trimpoeng

 

12.sept.

168 cm.

64,8 kg.

84 cm. rundt midjen

15,9 trimpoeng

 

Uff dette var deprimerende!! Har holdt på i fem uker nå og ingen resultat. Var riktignok nede på 63,9 tredje uken, men nå er motivasjonen på bonn!!! Jeg som har økt trimpoengene og alt + hatt en dag ekstra siden jeg hadde mandag som veiedag før jeg ble med i denne tråden Nei nå lurer jeg på om jeg bare skal droppe hele greiene en stund.[/quote']

 

Kjære purka!

 

Ikke gi opp nå! Noen ganger kan det være at kroppen trenger tid før kiloene løsner. Hvor mange kalorier ligger du på daglig? Spiser du rikelig med fiber?

Jeg ville fortsatt å telle kalorier og føre "regnskap" en stund til. Jeg er også nøye med å veie maten. Foreløpig føler jeg at jeg trenger denne kontrollen. Jeg er helt sikker på at kiloene kommer til å gå nedover for deg. Husk at hvis du spiser for lite, går du ikke ned! Jeg hadde lungebetennelse for tre uker siden. Spiste nesten ikke mat på en uke, men vet du hva...? Jeg gikk litt opp i vekt!!!!

Lykke til!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel dette som er så positivt med disse trådene, å bli motivert av andre! Tusen takk for gode ord Juhuuu og gunani!! Selv om det så svart ut tidligere i dag så fikk jeg pågangsmot nå! Jeg skal fortsette, og jeg skal klare det!

 

Jeg ligger på mellom 1500 og 1700 kcal. Burde kansje vert litt mer stabilt? Bør det være mindre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Leste innlegget ditt i dag' date=' og fant ut at dette kan være noe for meg! Gikk et internettkurs etter jul, og greide der å gå ned 5 kg, men så kom sommerferien!

skulle gjerne gått ned en fem -seks kg!

Veiedag på tirsdager passer bra

 

 

 

Høyde 163cm

Vekt 62,7[/quote']

 

 

Ja så var det veiedag...

Gikk veldig dårlig med meg i forrige uke, først de siste dagene jeg har kommet i gang med et sunt kosthold. Har gått ned et halvt kg så er ihvertfall på riktig vei!!

Lykke til videre alle sammen!

 

Vekt nå: 62,2

Midjemål: 87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Nå er første uke vel i havn, og tallenes tale er som følger:

 

Navn Vekt Ending cm Endring Trimpoeng

-------------------------------------------------------------------------------

guani 72.4 kg -2.6 kg 83 cm

lischa 58.3 kg -1.2 kg 82 cm -1 cm

rain

norma

juhuu 75.0 kg -1.4 kg 87 cm -1 cm 16

ragge 62.2 kg -0.5 kg 87 cm

purka 64.8 kg +0.7 kg 84 cm +1 cm 15.9

bilring 66.7 kg -1.1 kg 96 cm -2 cm 7.5

Maggedutti -0.6 kg -3 cm

moniz25

--------------------------------------------------------------------------------

Totalt -6.7 kg -6 cm

 

 

Vi har totalt tatt av 6.7 kg og 6 cm (litt amputert siden ikke alle har meldt inn, håper at det jeg har knottet inn stemmer), dvs. mer enn 10% av de 60 kg vi har som mål å kvitte oss med innen 1. november - kjempebra!

 

Bra at du purka har funnet motivasjonen til å bli med oss videre, det er jo hele poenget at vi skal hjelpe hverandre videre når det butter litt imot. Fortsett slik du gjør nå, så vil nok vektpila peke rette veien etter hvert.

 

Lykke til med uka som kommer alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du fortsatt er med oss Purka - nå ble jeg glad!!!!

Jeg gikk på et Grete Rode kurs for snart fem år siden.

Den gang ble det sagt at de av oss som trenger å gå ned under 10 kg skal ligge på et gjennomsnittlig kcal inntak på 1150 - 1250 pr dag. (Maks 1360) Bladde opp i boken min for å få helt riktige tall. Har lest litt rundt omkring på sidene her og ser at mange i vektkulbben anbefaler 1500-1700. Dette synes jeg virker litt mye? Jeg har prøvd å ligge både over anbefalt inntak og flere ganger under - da går jeg ikke ned.

Andre som har lignende eller andre anbefalinger!

 

Klem Gunani

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' dette er kanskje noe for meg, er det ok at jeg starter en uke for seint?? Jeg har fått 8 kg ekstra etter røykeslutt, (nyttårsaften), har no strevd med stadig flere kg måned etter måned. Kjøpte meg en ergometersykkel i februar, men den er enda pent brukt.

 

-173 cm høy[/quote']

 

Velkommen i klubben. Det er bare å henge seg på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk også på GR kurs for et par år siden, holdt dengang anbefalt kaloriinntak på 1150-1250 kcal pr dag og det funket fint for meg, gikk ned i trivselsvekt på 6 uker. Har sett at GR nå har øket anbefalingen sin til 1300 eller 1600 kcal, alt etter aktivitetsnivå. Man bør ligge 500 kcal under det man forbrenner for å ta av. På GR kurset estimerte de at jeg brukte ca. 1800 kcal pr dag med lite aktivitetsnivå (har en stillesittende jobb), derfor prøver jeg nå å holde meg til 1300 kcal. Tiden vil vise om det fungerer i lengden. Er akkurat nå i permisjon (kun 3 uker igjen...) og er mer i bevegelse enn vanlig. Vet ikke om jeg bør øke kcal inntaket de dagene jeg går lange turer - hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du fortsatt er med oss Purka - nå ble jeg glad!!!!

Jeg gikk på et Grete Rode kurs for snart fem år siden.

Den gang ble det sagt at de av oss som trenger å gå ned under 10 kg skal ligge på et gjennomsnittlig kcal inntak på 1150 - 1250 pr dag. (Maks 1360) Bladde opp i boken min for å få helt riktige tall. Har lest litt rundt omkring på sidene her og ser at mange i vektkulbben anbefaler 1500-1700. Dette synes jeg virker litt mye? Jeg har prøvd å ligge både over anbefalt inntak og flere ganger under - da går jeg ikke ned.

Andre som har lignende eller andre anbefalinger!

 

Klem Gunani

 

 

I dag har jeg faktisk vert veldi motivert! Ligger på litt over 1400 kcal i dag (foreløbig..) å da har jeg nett spist kvelds.

Føler egentlig at 1600 virker litt mye jeg også. Men jeg er jo vant til sultekurer fra tidligere, og det resultatet har ikke akkurat vart så lenge!!

Jeg strever litt med trening. Går turen min med gullet i vognen nesten hver dag, men føler jeg bør gjøre mer. Har problemer med å komme meg på noe treningssenter på dagen (har ikke bil), og når barna er i seng (åtte tiden) er sofaen som en magnet!

 

Purka (nøff nøff)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er ok at jeg hiver meg med her, virker som en veldig motiverende gjeng:-)

Meldte meg inn i vektklubben mandag denne uken, så ganske ny her inne.

 

Min vekt er 65 kg, har et sterkt ønske om å gå ned 6-7 kg.

Har så langt i uken spart opp 7,6 trimpoeng og i morgen står det spinning på timeplanen:-)

Lykke til videre alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og så var det jeg som foreslo at vi skulle si litt om våre trimpoeng..

 

uff, dere er så flinke - allerede over 7 poeng denne uka!?! jeg tar av meg hatten!

 

Jeg har fått til litt over 4 poeng - og det er to turer på helsestudio!! OG IDAG ER DET ONSDAG!!!

Nei, jeg klarer ikke mer av trening tror jeg -men jeg har at arbeid som innebærer noen tusen skritt før lunsj - det får bli min unnskyldning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er helgen snart over. Noen andre som synes helgene er vanskelige?

Jeg sliter om kveldene. Og de typiske søndags kaffe selskapene. Det er jo så mye godt!!!!

Hva gjør dere en lørdags kveld hjemme, istedefor å gommle godterier???

 

Liten aktivitet her i helgen... Kansje dere er å trimmer!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er flere som synes at helgene er slitsomme... i forhold til TV`n og en hånd som jevnlig vil ned i en pose med ukjent antall kcal...

 

men denne helgen har jeg ikke hatt fritidsproblem!! Aftenvakt lørdag - og idag har jeg trimma en del. sykla en tur, spinning, litt jogg + styrketrening..

 

jeg har funnet ut at søndag er gode trimdager!!

 

Ellers er det lurt å ikke ha noe snop liggende. Lørdag kjøpte jeg bare akkurat det barna skulle ha.... ikke en bit ekstra til mor. Jeg kjøpte ikke "i tilfelle hele slekta skal finne på å ta seg en tur" mat. Jeg kjøpte en sjokolade til meg selv - og en til min mann - litt mindre enn min selvfølgelig.... og det var det"!! Tomt i skapet!! kun litt sukkerfri tyggis og confecta drops..

 

en kan ikke spise det en ikke har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, denne uka har vært vanskelig. Jenteklubb på mandag (klarte å begrense meg til et lite stykke eplekake og liten kule is, men kaloriene renner fort på allikevel...) Cafelunsj på tirsdag, komlemiddag og 1 kg (!!?) plommer på torsdag, vennebesøk med meksikansk take-away i går og piknik på stranda i dag. Har vært forsiktig med mengdene og prøvd å styre unna de verste kaloribombene, men sliter med at det er vanskelig å estimere kalorier når man ikke lager maten selv. Men man skal jo ha et sosialt liv selv om man er på slankekur! Det passer heller ikke å dra fram kjøkkenvekta for å veie maten i alle sammenhenger... Gruer meg til veiedag.

 

Synes det hjelper å drikke cola light når jeg har lyst på noe søtt. Merker heldigvis at sjokoladesuget er mye mindre enn vanlig nå som kroppen har fått svært lite godis de siste ukene. Prøver også å unngå å ha godis i huset for å slippe å bli fristet. For meg er definitivt sosiale sammenhenger utenfor familien det vanskeligste, vil liksom ikke gjøre noe stort nummer av at jeg er på diett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Purka. Helgen kan være en utfordring. Nesten glad det er søndagskveld og hverdagen begynner i morgen.

 

I går hadde vi gjester. Pleier å lage ordentelig mat når vi har gjester lørdagskvelden. I går satte jeg frem kveldsmat med grove rundstykker og godt pålegg. Skal si folk spiste!!! Jeg telte kcal i hodet for hver bit jeg tok.... Men, men jeg skal jo ikke fortsette slik hele livet.

 

Hadde bakt muffins, men ble overrasket da fruktfatet ble tømt først!

 

Når det gjelder trim har det vært nok en rolig uke for meg. Ligger litt etter når det gjelder dette med trimpoeng......

 

Dersom noen har gode, spennende matoppskrifter å dele med seg er det bare å si ifra. Tenkte jeg skulle lage middagsmeny for en hel uke og henge opp på kjøleskapet. Gjorde det fast en periode for noen måneder siden. Veldig greit å planlegge matlagingen, da blir det litt ferre "kjappe" løsninger.

 

Ha en god uke!

 

Gunani

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg rapportert i mitt første innlegg.... Etter forrige ukes fantastiske nedgang på 1,4 kg, viste vekta +0,1 i dag. Nuvel, ikke så ille, jeg har absolutt ikke vært flink den siste uka. Vært sløv med å veie maten, har putta i for mye, og ikke fått trent så mye som jeg har ønsket.

Bare å starte med ny frisk i dag! =)

Gleder meg til å se hva dere andre har fått til siste uka! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de to kiloene ekstra pga røykeslutt er bull shit!!!!!

 

jeg veier nå 58' date='3 kg - og måler 82 cm rundt midjen.....

 

til alle som utsetter røykeslutt til etter slanking - det funker bra å gjøre begge deler samtidig!!!!!!![/quote']

 

Ja, da er det tirsdag igjen...

jeg har ikke vært kjempeflink - men det ble på minus likevel!!

 

Vekt: 58 kg

midjemål: 80

 

trimpoeng: 11

 

jeg veide litt mindre på fredag..... men det teller vel ikke....

 

Lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var det veiedag igjen. Og heldigvis har det gått litt nedover igjen. Har fått vekk det som kom på uka før selv med laber trening og ikke veldig flink i matveien! Tror det var syklusen som spillte meg et puss på forige veiing!

 

Denne uken ble det

64,1 kg.

81 cm.

9 trimpoeng.

 

Jeg er i grunnen fornøyd, selv om jeg kunne tenkt meg litt mer resultater på 6 uker!!!!

Jeg er rett og slett ikke flink nok. Som oftest får jeg bare tid til fire måltider, kan det være feilen?

 

Håper det går bar med dere andre. At det ble en jubeldag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen!!

 

Kan jeg også slenge meg på her??

 

Etter to barnefødsler er ikke kroppen slik den engang var, slapp i sideflesket kan man vel si... he..he..

 

Ønsker å bli kvitt siste rest, som da dessverre knuger seg fast rundt livet.

 

164,5 cm over bakkenivå

63,5kg

80cm rund magen (ved navlen, måler der det er verst....)

 

STÅ PÅ ALLE SAMMEN!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...