Gå til innhold

Noen Latin-Amerikanere her?


Gjest MamiK

Anbefalte innlegg

Eller noen som kan lage latin-amerikansk mat?

 

Forelska meg spesielt i Gallo Pinto, og det skulle da ikke være så vanskelig å lage. Eneste er at jeg syntes bønnene "der nede" var mindre enn de jeg finner her hjemme? Er jo både store og små og finne her, men finner ikke akkurat den størrelsen. Syntes kidneybønnene ble litt store? Am I right?

Hvis noen har greie på det, skal bønnene til gallo pintoen kokes akkurat som vanlige bønner? Nothing more, nothing less?

 

Neste favoritt er "Salsa Verde", den lille (eller store) brune flasken med hvit og grøn etikett. Kjøpte med meg en flaske hjem, men tør nesten ikke åpne den fordi jeg ELSKER den og kommer sikkert til å spise alt opp på en gang ;-) Finnes det noe oppskrift på denne sausen?

 

Siste favoritt foreløbig er "bønne-purè" eller "bønne-stuing" som jeg spiste mye av i Mexico. Var stort sett alltid inkuldert i "Desayuno Mexicana", og det var SÅÅÅÅÅ godt! Nam nam. Noen?

 

Takker og bukker for alle som kan gi meg noen tips her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathriiiine

Jeg elsker bønnestuing og bruker ofte Santa Maria sin på boks. Den er utroolig god. Kan lage selv også, av pintobønner feks. Pintobønner fås i helsekosten, jeg bruker dem ofte.

 

Når det gjelder oppskriftene dine ville jeg rett og slett google på navnene. Da får du ofte mange treff. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest vimsen85

hvis du går inn på http://www.matoppskrift.no og søker på bønner i artikler får du en artikkel 'bønner fra a til å'. Kanskje du der finner den typen bønner de bruker. Jeg har bodd i Brasil i 6 mnd og der bruker de mye svarte bønner som de koker sammen med små biter av pølse og kjøtt i en presspanne. Går sikkert å koke i vanlig panne også, jeg har ikke prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...