Gå til innhold

Litt lei av dagsrapporten..


Gjest Nedigjen

Anbefalte innlegg

Jeg har registrert kalori-inntaket en god stund nå og føler at jeg begynner å bli litt lei. Har ikke så mye igjen å gå ned, kanskje bare 3-4 kg. Har lyst til å prøve å gå ned resten uten å telle kalorier, bare spise når jeg er sulten og spise sunn mat. Jeg har merka meg at den mengden mat jeg blir akkurat passe mett av er omtrent passe kalorimengde når det er litt kalorifattig mat det er snakk om. Om dagene svinger litt i kaloriinntak er det kanskje ikke noe negativt? Jeg skal fortsette å trene, så jeg vil vel uansett bli litt sprekere om ikke annet :D Akkurat nå føler jeg i alle fall at hvis jeg registrerer en eneste kalori til blir jeg gal!

 

Trenger litt motivasjon i den ene eller andre retningen her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å gå ned uten å telle kalorier hele tiden! Det er klart at folk er forskjellige, men man trenger ikke være så utrolig nøye med kaloriene. Jeg har gått ned fra 82 til 75 kilo uten å telle en eneste kalori. Jeg vet sånn ca hvor mye jeg kan spise hver dag: en sunn frokost og lunsj, en mager middag som metter sånn passe og kveldsmat hvis jeg har lyst på det. Frukt og grønt et par til tre ganger om dagen. Målet mitt er 68-70 kg.

 

Jeg sykler til og fra jobb og går i tillegg en time hver dag, og dermed trenger jeg ikke holde nøye oversikt over kalori-inntaket. Jeg tror kanskje at de siste kiloene kan være vanskeligere å bli kvitt, men i stedet for å telle kalorier og bli skikkelig lei, tar jeg det litt rolig. Da har jeg tro på at dette ikke er jojo-slanking også.

 

Lykke til med de siste kiloene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt å skrive inn jeg da, fikk litt motivasjon når jeg hadde gått ned ganske mye den siste uka :D Var nok litt lei når jeg skrev dette innlegget :) skal nok prøve å skrive inn litt sjeldnere likevel, sånn for å vende meg av med det! Kan jo ikke sitte her å skrive inn resten av livet heller :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips kan være å skrive inn annenhver uke, har funket for meg! Holdt også på å bli splitter pine av all registreringen og ikke minst avhengigheten av å vite nøyaktig hvor mange kalorier jeg spiste. Kan være greit å lære seg selv å slappe av litt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...