Gå til innhold

Hvor mange ekstra kalorier når man ammer?


Gjest downunder70

Anbefalte innlegg

Gjest downunder70

Hei!

Prøver nå på egen hånd å gå ned en del kilo uten å følge et kurs, kun være deltaker i Vektklubben. Har gått kurs for noen år siden med gode resultater, men boka mi har blitt borte:-(( Så hvis noen kunne svare meg på hvor mye ekstra kalorier man bør spise dersom man ammer hadde jeg blitt veldig glad!!! Her en gutt på 9 mnd som fortsatt får morsmelk ca 4 ganger i døgnet.

 

Forøvirg veier jeg 80 kg og har som mål å veie ca 70 til jul! Norn andre som skal samme vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg går også ned uten kurs. Ammer tvillinger på 10 mnd - og skal ned 10 kg til jul. Begynte på 82,9 - så målet er 72,9 - Mandag er min veie dag og sist var det 80,5 kg.

Jeg beveger meg mye og har rundt 20 trimpoeng i uka - det sammen med all melka jeg må produsere gjør at jeg bestemte meg for et kcal inntak på 2000 pr. dag. - Ser ut til å fungere greit så langt - vil jo helst ikke gå ned for fort eller miste melka heller.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Prøver nå på egen hånd å gå ned en del kilo uten å følge et kurs' date=' kun være deltaker i Vektklubben. Har gått kurs for noen år siden med gode resultater, men boka mi har blitt borte:-(( Så hvis noen kunne svare meg på hvor mye ekstra kalorier man bør spise dersom man ammer hadde jeg blitt veldig glad!!! Her en gutt på 9 mnd som fortsatt får morsmelk ca 4 ganger i døgnet.

 

Forøvirg veier jeg 80 kg og har som mål å veie ca 70 til jul! Norn andre som skal samme vei?[/quote']

 

Mener å huske at jeg har lest en plass at det går med ca. 500 kcal til "melkeproduksjon" i døgnet...

 

L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird

Hei,

 

Jeg ammer også. Har en liten datter på 8 uker som spiser ca 8 måltider av meg i døgnet. Jeg følger heller ikke noe kurs, men gjorde det for noen år siden. Da skulle jeg ha 1200 kcal, men har forstått at de har økt ant kcal man skal ha?

 

Jeg meldte meg inn i vektklubben i går og tror jeg skal legge meg på ca 1600 kcal i døgnet og ta det fra der.

 

Det er spennende dette her! Trenger virkelig å komme meg ned i vekt og i bedre form. Har fått tre barn rimelig tett nå og det har satt sitt preg på kroppen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet frem en gammel GR bok idag, og etter å ha ringt min gamle kursleder så har jeg funnet ut at jeg skal ligge på rundt 2200 kcal + ekstra med frukt og melk.

 

Forløpig så trimmer jeg svært lite, fordi jeg fødte for litt under 2 uker siden og kroppen ikke er i stand til så mye enda. Men jeg prøver å gå en bitteliten tur hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært sagt at ammende kvinner trenger 400-500 kalorier mer enn et vanlig voksent kosthold, inklusiv en ekstra 20 g protein. Nyere forskning tyder på at dette kan være for høyt fordi stoffskiftet er mer effektivt hos ammende kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...