Gå til innhold

Forslag til matpakke??


Gjest Nedigjen

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha en kveldsvakt, og så en dagvakt dagen etter. I mellomtiden skal jeg sove på en hybel fordi jeg har så lang reisevei til jobb. Trenger tips til noe jeg kan ta med meg som jeg kan spise på jobb på kvelden, noe kveldsmat før jeg legger meg kanskje, så noe frokost og lunch til jobb dagen etter. Har ikke mulighet til å varme noe eller ha noe i kjøleskap.... Tar med meg frukt og fedonbar til å ha som mellommåltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp med deg noe godt brød, eller bak et brød i forveien.

Ha med deg ost på tube og en agurk eller paprika for å stæsje opp litt ;-)

 

Hvis dette er noe du gjør ganske ofte ville jeg jo anbefalt å kjøpe meg en liten mini kjølebak til å ha forskjellige ting i, som yoghurt, makrell i tomat, ost osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kronisk i mot alt som serveres i tubefom. Så smøreost blir det nok ikke, kunne jo sagt fra om det først :D Jeg har tenkt til å lage en pastasalat til å ha med i en boks til "lunch" fredag kveld. Det holder seg vel greit selv om det må være utenfor kjøleskapet i 5-6 timer? Så blir det knekkebrød (liker egentlig ikke brød som ikke kommer rett fra bakemaskinen...) til kveldsmat og neste dag. Så skal jeg heller kose meg med et litt mer fristende måltid på lørdagskvelden! :) Har noen smakt nutrilett barene forresten? Har hørt at den brownie-kaka er god, kanskje jeg skulle kjøpt med en sånn? Tar med banan og syltetøy til å ha på knekkebrøda. Ost og skinke og sånn tror jeg ikke blir noe særlig etter så mange timer i matboksen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kronisk i mot alt som serveres i tubefom. Så smøreost blir det nok ikke' date=' kunne jo sagt fra om det først :D Jeg har tenkt til å lage en pastasalat til å ha med i en boks til "lunch" fredag kveld. Det holder seg vel greit selv om det må være utenfor kjøleskapet i 5-6 timer? Så blir det knekkebrød (liker egentlig ikke brød som ikke kommer rett fra bakemaskinen...) til kveldsmat og neste dag. Så skal jeg heller kose meg med et litt mer fristende måltid på lørdagskvelden! :) Har noen smakt nutrilett barene forresten? Har hørt at den brownie-kaka er god, kanskje jeg skulle kjøpt med en sånn? Tar med banan og syltetøy til å ha på knekkebrøda. Ost og skinke og sånn tror jeg ikke blir noe særlig etter så mange timer i matboksen :)[/quote']

 

Hva om du forbereder mat i forveien som du fryser ned. Feks pai, pizzasnurr, piroger. Kan spises etterhvert som det tiner. Holder seg iallefall noen timer mer enn mat som ikke er frossen.

 

Når du lager salat kan du også ha i frossen grønnsaker. Feks. amerikansk blanding sammen med pasta/ris/kylling/skinke. Salaten holder seg god og kald ganske lenge hvis de andre ingrediensene er avkjølet før grønnsakene haes i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...