Gå til innhold

Mat og singel.


Gjest Kammomilla

Anbefalte innlegg

Gjest Kammomilla

Hei er det noen som har noen gode råd til meg.

Jeg er student på heltid og bor alene. Da er det ikke alltid like lett å lage riktig mat bare til seg selv.

Jeg ønsker å gå ned 8 kg. Er det noen som vet om noen gode oppskrifter som er til en person. SOm er enkelt og går fort å lage.

 

Jeg syns det er vanskelig å regne ut riktig kalori innhold er det noen som har noen lett og god idee på hvordan jeg gjør det?

 

Jeg er ganske ny her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøkene Lett Mett og For godt til å være sunt er kjempegode kokebøker. De inneholder oppskrifter på vanlig mat, som er god og ikke tar for lang tid å lage. Jeg bruker dem veldig mye. Og særlig fiskeoppskriftene er gode. Oppskriftene er beregnet på 4 som oftest, men der er ingen problem å redusere dem til en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest drawback

hvis du har mulighet til det, frys ned mat i prosjonspakninger. du kan for eksempel bake en porsjon grove piroger, og tine etter behov. dette gjelder også de fleste middagsretter, lag store porsjoner og frys ned til senere. hvis du skal regne ut kcal i for eksempel en hjemmelaget kake, regn ut kaloriene pr ingrediens (viktig å få med riktig mengde her!) pluss alt sammen og del på antall kakestykker. enkelt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollapinsvin

Har du sett på oppskriftene her på på vektkubbens sider? Der kan du legge inn hvor mange personer det er til. Tror ikke det går å bruke bare 1 person på noen av disse, men til 2 går. Da er det bare å dele på to og lage god mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Her er noen tips basert på mine erfaringer som singel og på slanker'n:

 

1) LAG WOK!

Kutt opp gulrøtter, broccoli, en kyllingfilet, løk osv og stek det i en wok. Lag eggnudler ved siden av eller stek disse i woken også. Kjempegodt!

 

2) Mia Pai