Gå til innhold

Smoothie med stavmikser.


Gjest Ahnimah

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om det er jeg som har vært trangsynt, men jeg har lenge trodd at for å lage smothies må du ha en stor og fancy blender. Men det trenger man jo ikke! Jeg så på "Du blir hva du spiser UK" i forrige uke, og ble inspirert til å kjøpe en stavmikser og prøve meg frem. Det funker genialt! Jeg kjøpte bare en sånn billig en til 149 kr og den funker utmerket. Det følger ikke med noen beholder å blande i, så jeg blander alt i et stort målebeger. Det funker faktisk BEDRE enn en blender. I blenderen synes jeg det var vanskelig å presse all bæra ned til moseren, og det tok kjempelang tid å få smoothien ut av "tuten" når den var ferdig. Iallfall: nå har jeg blitt helfrelst på blåbærsmoothie som dessert, sunt og godt!

 

Jeg blander bare blåbær og lettyoghurt sammen med litt søtningsmiddel og vaniljesukker (kutter ut vaniljesukkeret hvis jeg bruker vaniljeyoghurt). Utrolig godt! Og veldig enkelt å lage når man bruker stavmikser :) Man kan selvfølgelig bruke akkurat det man selv vil ha for at det skal smake bedre. Egg, feks, som gir proteiner, noen har melk oppi, kiwi, banan, kanel, alt mulig. (Jeg har 20 liter blåbær i fryseren som jeg prøver å kvitte meg med ;)).

 

Så man trenger ikke en blender for å lage smoothies! Jippi :D Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet! Jeg er også blitt veldig glad i stavmikseren min!

 

Men du, EGG i en smoothie? Det har jeg aldri hørt om! Hvordan gjør du det? Putter du bare oppi et rått egg? Blir det godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min på Siba, det var der jeg fant den billigste. Clas Ohlson har en til 249 kroner vet jeg. Ikke så ille det heller.

 

Egg er bra! Putter det oppi pga proteiner jeg, smaker ikke noe særlig av det fordi blåbær smaker så mye. Men jeg føler meg litt sunnere ;) Og ja, det er et rått egg jeg putter oppi (høres ganske merkelig ut, men når alt blandes sammen er det kjempegodt!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...