Gå til innhold

Tomatsuppe


Gjest Lupi

Anbefalte innlegg

Satt akkurat og spiste pose-tomatsuppe. Jeg har aldri prøvd å lage tomatsuppe selv, men har jo smakt andres da, og de smaker jo gjerne ganske forskjellig fra posesuppen. Så mitt spørsmål til dere er:

 

Er det noen som har en god oppskrift på hjemmelaget tomatsuppe?

 

Blir kjempeglad om dere i såfall deler den med meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et innlegg litt lenger ned i oppskrift-forumet som har overskriften "deilig tomatsuppe". Den er hjemmelaget, komponert av meg selv, og etter min mening veldig god i alle fall ;)

 

For å lage hjemmelaget tomatsuppe kan du godt bare ta en boks hermetiske tomater, kanskje litt tomatpuré i tillegg + litt vann, og melk hvis du liker en mild smak. Putt oppi en eller to buljongterninger og litt krydder og du har god basis for en suppe. I min suppe puttet jeg oppi pasta og grønnsaker, det blir jo ekstra godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Nedigjen, takk skal du ha!

 

Jo, jeg så innlegget ditt, prøvde å søke på "tomatsuppe" før jeg startet en ny tråd, men siden ditt innlegg var det eneste, så tenkte jeg at det kanskje er fler her som sitter på oppskrifter. Slik kan jeg jo finne min favoritt!

 

Men jeg skal definitivt prøve din oppskrift, Nedigjen. I hvert fall den du skriver her på tråden. Synes det høres best ut uten pasta og grønnsaker, jeg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...