Gå til innhold

vekt på dl havregryn?


DollyDuck

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan hjelpe meg?? Jeg er midt i flytting akkurat nå, og kjøkkenvekta er ikke tilgjengelig. Tar alt på slump, men har ikke gått ned noe særlig de to-tre siste ukene, så jeg lurer på om det har gått litt over styr.

 

Er veldig glad i havregryn til frokost, men var ikke så smart at jeg fant ut hvor mange dl 40 gram havregryn var før jeg pakket ned kjøkkenet.

Er det noen som vet, eller som gidder å finne det ut for meg? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine

Hei! Jeg bruker lettkokte havregryn - de små - og har målt opp en dl og veid dette, og kommet fram til 34-38 gram.

"Den nye rutete kokeboken" sier at en dl havregryn veier 35-40 gram. Skal du ha 40 gram, så måler du opp en dl, det stemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelpa! :)

Da skal jeg spise en dl havregryn til frokost.

Får nok finne en annen unnskyldning for at det går så treigt. ;)

 

Fillern altså! Jeg som ikke har spist NOE usunt på over en mnd. Gått ned 1,4 usle kilo siden jeg startet! Grrr...

Jaja, det går nok bedre snart, jeg har ikke tenkt å gi meg nå! Jeg nekter, nekter, nekter å starte på en sultekur som frarøver med forbrenninga, så det SKAL gå på denne måten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta 1 dl havregryn, 3 dl vann og kok opp sammen med to suketter

Når det har kokt tilsetter du litt salt, f.eks 1/4 ts

Bland inn 1 ss (25 gram) mager kesam og 10 gram nøtter (hassenøtter, mandler eller valnøtter f.eks)

 

Spis med en klatt eplesyltetøy og kanel. Utrolig godt! Også blir måltidet mer riktig sammensatt i forhold til karbohydrater, proteiner og sunt fett. Når du bruker kanel gjør visst det at GI'en på måltidet blir satt ned og karbohydratene blir enda tregere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...