Gå til innhold

Kebab


Gjest kaketroll

Anbefalte innlegg

Kebab er oki en gang i blandt, men forsiktig med dressingen!!!

Kjøttet er grillet uten fett, lam inneholder jo litt fett allerede men det er ikke så gæli en gang i blandt. Pitabrødet er ca 200kcals alene. Hvis det er orginal kebab med tzatziki dressing av youghurt naturell er det ikke så farlig.Spør om den er laget med rømme eller youghurt. Jeg tipper en kebab gir ca 450-500 kcals, altså en middag.

Fikk lyst på det nå!! Oops...

 

Hilsen kokka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kebab er oki en gang i blandt' date=' men forsiktig med dressingen!!!

Kjøttet er grillet uten fett, lam inneholder jo litt fett allerede men det er ikke så gæli en gang i blandt. Pitabrødet er ca 200kcals alene. Hvis det er orginal kebab med tzatziki dressing av youghurt naturell er det ikke så farlig.Spør om den er laget med rømme eller youghurt. Jeg tipper en kebab gir ca 450-500 kcals, altså en middag.

Fikk lyst på det nå!! Oops...

 

Hilsen kokka![/quote']

Det mååååååå jo være mere kalorier i Kebab enn som så??

Kebab er jo rånydelig!!! OM dette skulle stemme så vil jeg spise kebab 1 gang i uka!

-noen som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Hei!

 

Her ser dere en test som er utført i Sverige! I en 354 grams kebab er det 675 kalorier, men fettprosenten er jo veeeeldig høy da!

 

:-) :-)

 

Kebab

med grönsaker, sås och bröd

Nettovikt: 354 gram

Kalorier: 675 kcal

Kalorier från fett: 46 procent

Varav från mättat fett: 23 procent

Kommentar: Bra kalorinivå men hög fetthalt och stor andel mättat fett. Kebabköttet och förmodligen även dressingen innehåller mycket fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sunt med kebab, men har du umennesklig lyst på en så syntes jeg du skal be om å ta på dressing selv, sjekk kcal på dressingen før du lasser på og hiv pitabrødet ;-) Da sparer du i allefall noen kalorier!

 

Ps. Du kan også lage kebab selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...