Gå til innhold

Nye tunfiskretter?


Gjest MamiK

Anbefalte innlegg

Jeg kikket innom Rimi her om dagen, som ikke er min faste butikk. Her fant jeg små, søte tunfiskbokser i 3 forskjellige typer, tunfisk i karrisaus, tunfisk i sursøt saus og tunfisk i staya saus eller hva det heter. Noen som har smakt disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de var fæle, men meningene er sikkert delte.

Vanlig tunfisk på boks som du blander med et eller annet er mye bedre - for ikke å snakke om at det nå er begynt å komme fersk frossen tunfisk i frysediskene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest psychoplasma

Hei, rart at denne tråden skulle dukke opp akkurat idag år jeg satt og lurte på hva jeg skal gjøre med de to fine tunfiskstykkene jeg har i frysen. Noen ideer?

 

Jeg har ikke sett/smakt de tunfiskboksene det er snakk om her (bor i UK), men min erfaring er at det smaker best om en mikser selv - Tunfiskboks med mais, finhakket paprika og litt vårløk med en liten 'dæsj' lavkalori-dressing eller sweet chilli (eller creme fresh eller fromaige frais osv osv osv.) er en personlig favoritt! Deilig å ta med i en liten tupperware på jobb med Ryvita til...

 

Men avogtil vil en jo ha noe ferdiglaget da!

 

 

xx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke tunfisk i bokse, mens fersk tunfisk derimot er himmelsk god.

 

Vi baker i ovn i ildfast skål penslet med olivenolje, nykvernet havsalt og pepper, gjerne sitronskiver på topp (eller andre kryddere alt etter behov), 200°C i 10-15 minutter alt etter tykkelsen på skivene. Nydelige også grillet - gjerne i hvitvinsmarinade.

 

Serverer gourmet poteter (små gule, røde og lilla) med dampete grønnsaker og grønn salat til. Nam, nam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...