Gå til innhold

Hvor mange gram grønnsaker/salat bruker DU til middagene?


Gjest nydelig

Anbefalte innlegg

-og hvor mye grønt gjennom dagen i tillegg??

"Skal ikke telle kcal på grønnsaker og salat" sier de jo. Men hvordan gjør dere det?

 

Jeg spiser veldig mye grønnsaker. Elsker det! Et par tomater og et par rå gullerøtter knaskes ofte om dagene.. Og med 3-500 gram grønt til middagen i tillegg, så blir det vel noen kalorier tilslutt?? Tror det blir oftest en 2-300kcal i grønt hver dag.

-jeg innkluderer det når jeg teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg inkluderer alltid grønnsakene, men jeg og hele familien momser sukkerertbelger, knaskegulrøtter utenom måltider, spiser store mengder dampete gerønnsaker til middagen og stor bolle salat med grønnsaker og salatblader i alle regnbuens farger og av og til med oliven og avokado. Ville blitt helt galt å ikke føre grønnsaker med dette forbruket. Jeg følger sånn delvis prinsippene her inne (spiser mer frukt enn anbefalt, fulgte ikke kcal per måltid ved vekttap og nå spiser jeg som jeg vil) og har aldri deltatt på grete Roede kurs så dette er mitt opplegg basert på sunn fornuft og kunnskaper om helse og ikke GR opplegg per se.

 

Jeg fører selvfølgelig ikke opp hver grønnsak (damper ofte 4-5 slag daglig) eller ingrediens i salaten, men skriver for eksempel: dampete grønnsaker og salat med dressing 150 kcal (estimerte en gang) og for meg er det nøye nok i massevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg kan spise 500g rosenkål og brokkoli til middag, og da fører jeg det opp.

Har jeg salat fører jeg ikke opp noe annet enn mais og ananas (altså de tingene man ikke kan spise ubegrenset av).

 

Gulrøtter osv fører jeg kun opp hvis jeg vet at jeg har spist litt lite en dag og prøver å "samle" kalorier for å registrere ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...