Gå til innhold

Lutefisk:)


Gjest Mar10ne

Anbefalte innlegg

Hei igjen:)

Jeg tenkte jeg skulle ha lutefisk i morgen. Også lurte jeg på om hvor mange det er som faktisk liker dettet?;)

Leste i Jeanetts bok at hun likte det selv ikke som barn. Men så lenge hun fikk maiskolber til gikk det greit:)

Viss noen har noen spesielle tips til lutefisk kan det komme godt til nytte... Jeg er nok så uerfaren på kjøkkenet:P

 

Takker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda,lutefisk er digg.Men jeg for min del kan ikke spise det i en slankeperiode,jeg bruker hjemmebakt lefse med meierismør,lutefisk og pepper på,det er så godt.Men det er jo ikke mer enn en gang i året man spiser den maten da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik tenkte jeg også før jeg ble slanker. Men nå er alt sunt godt;)

 

Jeg kan skjønne at de lutet fisken før da alternativene var enten ramsalt, tørket eller lutet. Dagens muligheter for fersk fisk og sjømat er fabelaktig - vi spiser fisk og sjømat minst 4 dager i uken, ofte flere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lutefisken ble kjempe god:D Droppet bacon med spekeskinke:D

Ellers var det grønnsaker, poteter og ertestuing, hjemmelaget:)

 

Men Lutefisk kan man bli luta lei av også...

I morgen blir det Taco;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid gjort det ;) nam nam, selv bruker jeg bare potet og bacon og til nød ertestuing - og så klart flatbrød.

 

Under studietiden jobbet jeg på restaurant, og der serverte vi diverse senneper og raspet brunost til i tillegg. Det er forsåvidt godt det og, men kan bli litt mye syns jeg.

 

Uansett: lutefisk er knallgodt. En av mine absolutte favoritter på julemat, kun slått av pinnekjøtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...