Gå til innhold

Multemor vil bli mindre-min dagbok


Gjest Multemor

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har sneket rundt her en stund, men nå har jeg endelig meldt meg inn på ordentlig..

Jeg er Multemor, 34årig dame med baby-jente født Juli 2006. Jeg fullammer. Dessuten har jeg to andre flotte jenter, en på 14 og en på 5 år. Jeg er gift med en kjernekar som nok også skal ned noen kilo, så heldigvis er det lett å holde seg til sunn kost, for han vil gjerne delta

 

Årsaken til at jeg skal ta av noen (øh en hel del...) kilo er at jeg la på meg uanstendig mye i siste graviditet. Disse kiloene sitter som limt, og nå mens jeg ammer er jeg sulten konstant og jeg er ikke som "alle andre" heldige individer som raser ned i vekt av amming..

 

 

Jeg er 164 og fram til for et år siden var jeg en hyggelig str 36/38 og veide rundt 58 kilo, nå er jeg 72 kilo og str 42, og det trives jeg ikke noe videre med... Jeg slutta å røyke da jeg fant ut at jeg var gravid, deilig, men desverre har jeg erstattet røyk med masse kosemat, noe som gjør at jeg er såpass tung nå..

 

Nå har jeg slanket meg og levd sundt i snart to måneder, og resultatet sålangt er ned 3 kilo, men det er ikke snakk om noe vektras akkurat. Jeg føler at jeg har forsaket utrolig mye godt, jeg har trimmet og gått mange mil, men dette tar tydeligvis lang tid...Men ned i vekt vil jeg!!

 

Mål 1: Ned til under 70 innen jul

Mål 2: Ned til 65 innen mai da eldstesnuppa skal konfirmeres og jeg vil inn i bunad

Mål 3: Nå 60 kilo og bli der!

 

3 Største utfordringer:

 

1 Jeg er sjokoman- trist men sant, og det hjelper ikke å kose seg med en liten sjokolade på lørdag nei....da våkner villdyret og før jeg aner det har jeg sikkert spist et par kilo- ergo sjokolade må unngås for en hver pris!

 

2 Smågodt- need I say more....jeg jarver fort i meg en diiiger pose..rap...må også unngås! Og det nytter ikke å lure mine eminente smaksløker med noe fake ala en eske sukkerfri pastiller- mye vil ha mer og da er jeg liksom plutselig med hånda langt neddi fjortissen sine godterier- ergo unngå å ha godis i huset

 

3 Sult- Jeg er sånn som blir ulvesulten av å amme. Jeg er flink til å spise sundt når det sunde er tilgjengelig! Veldig viktig å ha sund mat i skapet til enhver tid! Synd at det finnes så få lettprodukter som er superraske å slenge i seg i forbifarten..løsningen min er å ha gulerøtter stående i en bolle med vann klar til innhogg, samt en pakke kormo-kjeks som jeg kan småspise på mens jeg lager middag...

 

Trimmeplaner:

Jeg går...og går og går og går...og jeg ønsker så veldig at jeg hadde noen å gå trilleturer sammen med...har en venninne med vogn, men hun vil jo helst trille til byen og kafeene...og det blir jeg både blakk, shoppegal og fet av...så pr dags dato er dette et ensomt trilleprosjekt.

 

Etter jul er snuppa såpass stor at hun skal begynne med grøt, da plalegger jeg å begynne på sats, for tiden er jeg verdens mest populære mamma, og kan ikke være borte fra min lille snupp et sekund pga ammingen...

 

Mageøvelser- joda jeg ligger og vrir på treningsmatta mi og stønner mens jeg innser at magemusklene- nei dem har jeg ikke sett.... I dag har jeg netthandla trimvideoen til Kari Jakesson (mulig feil skrivemåte), så snart skal jeg sprette rundt som en gaselle her med godt selskap av Kari på dvd...håper jeg i allefall..

 

Så da er jeg igang- ønsk meg lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på!

Du er jo godt i gang egentlig, og vet hva det er som kan ødelegge vektnedgangen.

 

Håper du ser resultater ganske snart, det hjelper veldig på motivasjonen når vekta minker og buksene blir noe løsere rundt livet. Skal du klare deg helt på egenhånd, eller skal du gå på kurs?

 

Jeg har prøvd å klare meg på egenhånd, men det fungerte veldig dårlig, så nå har jeg begynt på kurs igjen. Vesla mi har rukket å bli 7 mnd allerede, og nå vil jeg bli litt mindre!

 

Ang ditt pkt. 3: Kornmo-kjeks er ikke spesielt lurt å spise mye av. Sjekket i boken min og èn kjeks inneholder 40 kcal, eller 2 kosemerker. Tror kanskje det kan være lurt å finne noe annet å kose seg med.

Gulrøtter, blomkål og tortilladip av lettrømme er det jeg bruker som erstatning når jeg virkelig fyser på noe godt. Dipen kan gjøres letter hvis man bruker rømmekolle, men jeg sliter med å få i meg nok kcal pr dag (skal ha 1600 kcal) så jeg unner meg de grammene med lettrømme. Eneste minus er at jeg ikke får ha grønnsakene og dipen i fred, for ungene mine liker dette like godt som meg.

 

Oj, nå hørtes jeg ut som om jeg er skikkelig sunn, men det er jeg egentlig ikke. Men nå betaler jeg såpass mye for kurset så da er det bare å holde seg i skinnet og ikke hive innpå alt mulig som jeg ikke skal ha. Inngikk avtale med meg selv (og eldste datter på 17) om at jeg skal spise en sjokoladebit når jeg er gått ned til 70 kg, og ikke før! Da skal jeg også kjøpe meg et par nye gensere som første belønning for vektnedgang.

 

Blir spennende å følge deg videre. Jeg er en ivrig leser av bloggene her inne, men har ikke vært særlig aktiv på egne innlegg. Det er inspirerende å lese om andre som er i samme situasjon som en selv.

 

Jeg krysser fingre for deg.

Mvh EliseV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flotte tips Elise! Jeg trodde virkelg kornmo var ok å spise, men da har jeg lært noe nytt...

 

I dag er det regn, kuling og blåis og klarholke ute...Skal bli litt av en utfordring å få tatt gåturen min i dag..må vel klamre meg til barnevogna..Det frister så absolutt ikke men ut må jeg enten jeg vil eller ikke...Kanskje jeg for en gangs skyld skulle legge turen til et kjøpesenter..da får jeg iallefall gått litt, dessuten aner det meg at det er farsdag på søndag, og det hadde vært gøy å faktisk kunne gi mannen min noe da. Han pleier jo aldri å få noe på slike dager, så det kan jo bli en overraskelse..

 

Veslesnuppa har holdt nattklubb i natt, tett nese, snørr og gørr...ikke akkurat så enkelt å få ammet henne. Stakkars liten!

 

Frokost i dag besto av tre grovbrødskiver med lett prim, rekeost, to glass skummet og et vassent eple (husk å kjøpe ny frukt!)

 

Nå skal jeg kose meg med kaffe og litt surfing mens vesla sover, etter det frister jeg skjebnen og drar ut på glattisen..hA EN GOD DAG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hit.

Jeg har akkurat startet med slankingen min selv, etter at jeg fikk en guttetass i september. Ser at du har drevet på for deg selv en stund allerede med en nedgang på 3 kg. KJEMPEBRA! Jeg selv har merket at så lenge jeg kommer meg inn her og skriver i dagboken min, så klarer jeg å holde fokus på slankingen. Selv om jeg skeier ut så klarer jeg å innhente meg igjen. Det har jeg ikke klart tidligere, og har derfor gått utallige kurs.

 

God bedring til snuppa di, og lykke til med gåtur på isholke. Selv skal jeg bare en liten tur ut i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigris- takk for besøket i dagboka! Det er så koselig å finne å høre fra andre som er i samme situasjon, særlig siden jeg føler meg som den eneste som slanker meg ingen i vennekretsen..

 

Turen ut i går var våt...og i dag er jeg sylte forkjølt. Tett nese, vond hals og føler meg sånn passe svimmel. Dessuten var det ei lita snuppe som var våken noen timer i natt, så i dag skal jeg forsøke å få sovet litt og ellers ta livet med ro. Jeg får ta noen mageøvelser på treningsmatta mi i kveld..

 

Skulle ønske jeg hadde oppskrift på godt brød å bake. Jeg pleier å lage vanlig grovbrød, men om jeg lager det for grovt, så klager ungene og vil ikke spise.. Lagde foresten en knallgod pastarett til middag i går.Brukte mager svinekjøttdeig, en purreløk, en halv sellerirot, ruccolasalta og et glass dolmiosaus sammen med fullkornspasta- kjempegodt!Og alle likte det. I dag blir det torskegryte med purreløk og sitron, enkelt og greit..

 

Ha en fin dag alle!

Hilsen en snørrete Multemor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg hadde oppskrift på godt brød å bake. Jeg pleier å lage vanlig grovbrød' date=' men om jeg lager det for grovt, så klager ungene og vil ikke spise..

 

Lagde foresten en knallgod pastarett til middag i går.Brukte mager svinekjøttdeig, en purreløk, en halv sellerirot, ruccolasalta og et glass dolmiosaus sammen med fullkornspasta- kjempegodt!Og alle likte det. I dag blir det torskegryte med purreløk og sitron, enkelt og greit..

 

Ha en fin dag alle!

Hilsen en snørrete Multemor![/quote']

 

Har du prøvd å søke etter oppskrifter her på nettet? Se i menyvalgene på venstre side. Der står det en link til kaker&bakst.

 

Høres ut som en deilig pastarett du hadde....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig at du også har en bebis født i juli og en på 14 (og enda én) fra før!

Jeg er i akkurat samme situasjonen, Maria ble født i slutten av juli og min eldste datter fylte 14 år samme mnd. Som deg har jeg konfirmant i mai, og jeg har bunaden som mitt store mål! Da SKAL den passe!

I tillegg er vi nesten like gamle, jeg er imidlertid et år eldre, hele 35 (blir nesten litt småkvalm av å innse aldren min *angst*). Derimot er jeg MYE høyere enn deg, hele 182 og veier uendelig mye mer....! Skal ned minst 20 til mai, for å si det slik..

 

Jeg har også hatt mine kosestunder med godteposen, bare den og jeg..! Og da går det unna, det skal jeg love deg...! Sjokolade er ikke min aller verste last, men det er verre med karameller *vann i munnen*. Det er noe av det aller, aller beste i verden! *drømme*

Jeg har holdt på med slanking her inne siden august, men det går så utrolig tregt! Er ferdig med mitt første kurs (internettkurs) i morgen, men starter nytt allerede førstkommende mandag. Var litt uheldig med min første kursleder som gav litt dårlige råd, så jeg gleder meg til å bytte..! Håper på en jevn, sunn vektreduksjon, hvor bunaden er den aller største karamellen! Har nå gått ned 5,5 kilo, men det er maaaange igjen..

 

Du har virkelig den rette innstillingen så dette kommer du til å klare. Du har jo allerede greid deg kjempeflott, det er ikke dårlig å greie å slanke seg på egen hånd (hilsen en som har forsøkt, og feilet...!).

Imponerende at du greier 10000 skritt om dagen, forøvrig - jeg har aldri kommet opp i mer enn 9000. At du allerede er i gang med mageøvelser gir meg dåååårlig samvittighet, musklene mine har vært gjemt i lang, lang tid... Det er vel ikke lenge igjen før du har vaskebrettet i orden..? ;-)

 

Da er det bare å stå på videre, dette skal vi lykkes med! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig at du også har en bebis født i juli og en på 14 (og enda én) fra før!

Jeg er i akkurat samme situasjonen' date=' Maria ble født i slutten av juli og min eldste datter fylte 14 år samme mnd. Som deg har jeg konfirmant i mai, og jeg har bunaden som mitt store mål! Da SKAL den passe!

I tillegg er vi nesten like gamle, jeg er imidlertid et år eldre, hele 35 (blir nesten litt småkvalm av å innse aldren min *angst*). Derimot er jeg MYE høyere enn deg, hele 182 og veier uendelig mye mer....! Skal ned minst 20 til mai, for å si det slik..

[/quote']

 

Takk for hilsen i boka mi Femalia! Ja fjortisen min er også Julibarn så ungene våre er født omtrent samtidig.

Jeg er skikkelig gira på slankingen nå, men kjenner meg selv så godt at jeg vet det vil komme nedturer- forhåpentligvis kan vi her inne på forumet hjelpe hverandre og sparke litt bak, og når sommeren kommer vil jeg stille som kandidat til drømmekvinnen 2007-he he not!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg litt bedre, men fortsatt syk og svak og dårlig bak!

Merkelig nok er matlysten alikevell på topp så jeg spiser som vanlig. I kveld skal jeg veie meg igjen. Er litt slem med meg selv som veier om kvelden, jeg er nesten to kilo tyngre da enn på morgenen, men det er greit å gå ut fra kveldsvekta

Rapport om vekt i morgen

 

Nå begynner jeg å ha smått med bukser, og jeg ønsker meg et bredere klesutvalg- føler meg som en grå mus med de store str 42 byksene og mine utvaskede bomullsgensere som alltid har gulpeflekker på selv om jeg skiftet for 5 min siden...Så jeg må ned i vekt for å gjenerobre mitt gamle klesskap- har større utvalg der i allefall

 

Har skrittelleren på i dag men regner ikke med det helt store resultatet, er ikke så bra at jeg orker å gå så mye. Femalia skrev noe om 10 000 skritt, men det blir det labert med i denne uka...satser på resultater og flere turer neste uka hvis formen er bedre..

 

Endringer i livet mitt til nå

1-gått over til skummet melk

2- spiser aldri mer enn to poteter til middag

3- spiser ofte- minst hver 3 time

4-begrenset bruk av diet/lett brus-kun lørdager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så kjedelig at du er blitt syk da! a042.gif Håper du snart er på bena igjen. Jeg selv slet med sår hals og hoste, men er nå på bedrings vei. Takk til Fishermen Friends! ;)

 

PS! Er du sykepleier eller noe slikt, siden du klarer å gå så mange skritt?

 

Lykke til med veiingen ikveld. Det har ingenting å si om du velger deg morgen eller kveld å veie deg på da, siden det er endringen du ser etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Tigris!

 

Jeg har fått skrittelleren i gave av mannen min, og så kom jeg over en konkurranse, dvs et opplegg der man skulle registrere skrittene man går hver dag, for så å komme opp i et vist antall skritt innen nyttår. Jeg prøver å komme opp mot 10 000 hver dag, men det blir det slett ikke alltid.

 

Nå er klokka straks ti på kvelden og skrittelleren sier at jeg har gått 8261 skritt i dag...det er litt lite, men det er det jeg har hatt tid til. Skrittene i dag er resultatet av en bytur i formiddag (med barnevogn og på julegavehandel så det ble ikke så veldig effektivt), så gikk jeg meg en liten tur etter middag alene, ca 20 minutters rask gange, men det ble en kort tur siden jeg måtte hjem og amme..

 

Været er fryktelig utrivelig i dag så å gå tur til frister ikke så veldig men jeg presser meg selv litt. Jeg prøver å gå litt hver ettermiddag. Det er bare å ta på ullklær og regntøy og gjerne mp3 og ta en rask tur ut så føles det mye bedre når man senere synker ned i sofakroken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble flere dager med sykdom her, ungene ble syke etter tur så da ble det ikke nett-tid på meg...Men jeg får oppsummere:

Vekt oppgang!!!!GR GR GR!!!

Jeg var opp en halv kilo da jeg veide meg, urettferdig er bare fornavnet...

 

Men siden fredag har jeg vært flink så jeg må jo skryte litt også da. Skrittelleren min har ikke vært under 8000 skritt og to dager har jeg vært over 10 000!

Jeg går og går og går....

 

På matsiden skeiet jeg litt ut i helga og spiste lammekoteletter til middag søndag med hvitløk og rosmarin-snadder!

Men nå er jeg tilbake til ja-mat og jeg følte meg nesten uanstendig sunn da jeg i kveld spiste havregrøt(kun fordi jeg ikke har fått ferdig brødene jeg bakte. de står i skrivende stund i ovnen)

Havregrøt smaker virkelig ikke godt, men er man bare sulten nok så....

Må gå skal se på kongen av queens...Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...