Gå til innhold

Frokost (hvordan fordeler dere kaloriene?)


Gjest lilletrine

Anbefalte innlegg

Gjest lilletrine

Jeg lurer på hvor mange kalorier dere spiser til frokost.

Jeg skal ligge på rundt 1300 kalorier dagen og har funnet ut at jo flere kalorier jeg inntar på morgenen og mindre om kvelden, jo fortere går jeg ned i vekt og jeg får mindre trang til søtsaker. Noen som har samme erfaring?

Hvordan fordeler dere kalorimengden deres?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig at en trenger mye kalorier for å få en god start på dagen. Siden jeg ble medlem her har jeg spist samme frokosten enten jeg tok av eller stabiliserer vekten som nå.

 

Jeg spiser 60g organisk granolablanding med nøtter og mange solsikke og gresskarfrø (245 kcal) med ferske bær (40 kcal), skummet melk (52 kcal) og ferskpresset appelsinjuice med fruktkjøtt til (68 kcal) og 2 Omega-3 kapsler (18 kcal) og kaffe laget på nykvernet java mocca kaffe.

 

Frokosten er dagens viktigste måltid for meg. Da sitter vi sammen alle 5 og kan velge mellom lettkokte organiske havregryn eller granolablanding - vi nyter frokosten der vi planlegger dagen (vi har tre aktive barn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrine

Synes det hørtes veldig fornuftig ut.

Dere har ihvertfall gode frokostvaner.

En god start på dagen :)

 

Synes 220 kalorier til frokost (slik mange anbefaler på meny 1) er litt lite.

Da er det jo tross alt bedre og skeie ut til frokost og begrense seg på de andre måltidene.

 

Enig folkens? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at hvis jeg skal på jobb/skole eller i svømmehallen etter frokost (en gang i uka) må jeg ha en solid frokost, med en god del karbohydrater i form av grovbrød eller havregrøt, proteinrikt pålegg og litt sunt fett. Jeg tar også tranpiller. Jeg baker brød i brødbakemaskin, og mitt hjemmelagde brød har bare 170 kcal pr 100 gram, så det kan jeg jo spise en del av. Blir som regel to skiver a 50-70 gram stykke (blir veldig store brødskiver i den maskinen!) med kjøttpålegg på den ene og noe annet på den andre. Så drikker jeg en stor kopp te med melk og spiser en frukt. Det blir ca 350 kcal til sammen. Jeg spiser heller litt mindre til middag og kvelds, for da trenger jeg ikke så mye energi som tidlig på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...