Gå til innhold

Kjempegod chili-gryte


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Legger ut oppskriften på den gode og raske chili-gryten jeg spiste til middag idag!

 

400 gram karbonadedeig/kyllingkjøttdeig

1-2 bokser hermetisk hakket tomat

1 boks chili-bønner

2-3 løk

Pepper

Salt

Litt oregano

Litt chilipulver/meksikansk krydder

 

Stek kjøttet og løken sammen, tilsett krydder og hakket tomat, så tilsetter du chilibønnene. La det småkoke noen minutter! Server med en salat til!

Hele gryten ble bare på ca 800 kalorier, og det var MASSE mat. Altfor mye til meg og samboern!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Perfekt! Akkurat det jeg tenkte å ha til middag i morgen!

 

Gikk faktisk inn hit for å finne en god bønne- eller linseoppskrift og så ligger en enkel (og tilsynelatende god) øverst!

 

Den prøves i morgen!

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det var jo bra! :) Siden du også prøver å kutte ned på karbohydratene, Stressine, så er dette en veldig bra og kjempemettende oppskrift på middag uten noe særlig karbohydrater! Håper den faller i smak! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er sunn og god og billig mat, og bedre og billigere er det hvis man kjøper tørre i poser, gjerne i innvandrerbutikker der de er billigst. Røde bønner/red kidney beans er det som brukes i chili. Jeg koker stor porsjon og fryser. Vanner du godt ut og skifter vann flere ganger, blir de også mindre "luftige" enn de hermetiske. Kikerter, chick peas eller garbanzo beans, egner seg utmerket til frysing, og er godt i salater, supper og gryter. Jeg serverer også kikerter eller blanding av forskjellige bønner i en vinaigrette av balsamico og olivenolje som egen rett eller "salat". Faller i smak hos de fleste.

Og jeg lager diger porsjon med chili con carne når karbonade eller bankekjøtt er på tilbud. Godt!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...