Gå til innhold

svenskehandel


nefertiti

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg snart til sverige på handletur, og dette er den første mathandlerturen vi skal på. . . så da lurer jeg på; hva kan man handle av sunne matvarer, og gode erstatninger til kjente norske merkevarer?

Tenkte jeg skulle få handlet mye kjøtt og kylling, men er usikker på kjøttdeig og karbonadedeig. vet jo at kjøttdeigen fra sverige er mye feitere enn den i norge, vil det da si at karbonadedeigen er på likt kcalorinivå som vår kjøttdeig?

 

Håper dere kan komme med gode handleforslag, så kan jeg skrive ned en skikkelig handleliste med mye godt og sunt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine

Wasa Husman smaker godt, men Rågi er enda bedre. I Sverige koster en stor pakke på vel 500 gram 12-13 svenske, i Norge koster en liten pakke (260 gram) 16 kroner. Hvis du får tak i Rågi, vel å merke, nesten ingen butikker har den.

 

Utvalget, prisen og kvaliteten på kjøttpålegg er ekstremt bra. Minnes det er noe som heter flatrøkt skinke, som smaker helt vilt. Ellers har de kalkunskinke, bogskinke og roastbiff og masse masse mer.

 

Struts, entrecote og skinkebiff har jeg også tatt med hjem, begge deler ypperlig kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mørbrad,ytrefilet og flatbiff.På Rema 1000 har de den fineste kyllingfileten,his det er på Svinesund du skal.Funlightsaft er også billig på den butikken,rundt 10 kr billigere for flaska.God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar til Sverige sånn ca en gang i mnd. Da fyller jeg kjøleskapet med light melkeprodukter; yoghurt, gresk-yoghurt, drikke-yoghurt, creme fresch (3%) (finnes med forskjellige smaker), cottage cheese (light), ris-lunsj ..... De har et utrolig stort utvalg!

 

Jeg kjøper også ryvita knekkebrød, extreme polar, Leksands mini (knekkebrød på størrelse med Rizt kjekst - supert istedenfor vanlig kjeks).

 

Når jeg handler pålegg, går det stort sett i lett-husholdingsost, roastbiff, kalkunpålegg og lett-smøreoster.

 

Av kjøttvarer fyller jeg frysen med kylling (de har 2 kgs pakker m/kylling indrefilet!), det av rent kjøtt som er på tilbud, svin-indrefilet, karbonadedeig (10 % fett - så litt fetere enn her).

 

Det meste er jo billigere i Sverige. Prisen er oppgitt i SEK og utgjør ca 15% mindre pga valuta.

 

Jeg har alltid vært fornøyd med kvaliteten på maten jeg har kjøpt.

 

Ta deg god tid til å lese på produkt-innholdet. Du vil nok se at de har et mye større vareutvalg enn det vi er vant til her hjemme.

 

GOD TUR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vi var og handlet i Sverige senest i går, vi handler alt kjøtt her i huset der.

 

Vi liker best Maximat på svinesund, der har de bra utvalg av det meste.

 

Vi handlet ca 40 kg kjøtt, for det meste rent kjøtt av svin, kylling og okse men også litt kyllingburger, kalkunsnitzel, karbonadedeig(10%)etc..

 

I tillegg handler jeg 10 kg omo vaskepulver, 2 store pakker fullkornspasta, rugbrød, polarbrød, div, pålegg, store pakker med frossen grønnsaker og potetbåter, litt frukt.

 

For dette betalte vi 3200 kr og vi har mat i 2-3 mnd.

Når det gjelder fisk kjøper jeg det her i landet. Det er ikke billigere i Sverige.

Vi er veldig nøye med å ikke kjøpe med oss andre fristelser som brus og godis. Kun det vi faktisk trenger.

 

Lykke til med shoppingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strikkeline

Er det grenser for hvor mye man kan ha med seg hjem? 40 kilohøres mye ut - jeg trodde man ikke fikk mer enn noen få kilo pr voksen?

 

Hvis man kan gjøre slike storinnkjøp, tror jeg just jeg kjører de der 3 timene hver vei likevel, for da må det jo lønne seg stort??? (Jeg har fryktelig dårlig talent for smugling, så jeg må vite hva reglene er - ser alltid så skyldig ut at jeg blir stoppa så sant det er en toller i nærheten - til tross for at jeg aldri har hatt med meg så mye som en miniatyrflaske Bailey's for mye!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det grenser for hvor mye man kan ha med seg hjem? 40 kilohøres mye ut - jeg trodde man ikke fikk mer enn noen få kilo pr voksen?

 

Hvis man kan gjøre slike storinnkjøp' date=' tror jeg just jeg kjører de der 3 timene hver vei likevel, for da må det jo lønne seg stort??? (Jeg har fryktelig dårlig talent for smugling, så jeg må vite hva reglene er - ser alltid så skyldig ut at jeg blir stoppa så sant det er en toller i nærheten - til tross for at jeg aldri har hatt med meg så mye som en miniatyrflaske Bailey's for mye!)[/quote']

 

Hei

Det er nå 10 kg kjøtt/ost per person over 12 du har lov å ha med deg. Du får ta med deg noen unger/nabounger så kan du få med deg ganske mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det er nå 10 kg kjøtt/ost per person over 12 du har lov å ha med deg. Du får ta med deg noen unger/nabounger så kan du få med deg ganske mye

 

Hehehe :) Ta med hele nabolaget på Sverige-tur! ;)

 

Mange bra svensketips her, tenkte jeg skulle ta meg en tur over selv snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...