Gå til innhold

Laks


Gjest Marielle

Anbefalte innlegg

Smør en ildfast form med olivenolje, ha i laksen med skinnsiden ned, ha på de krydderne du liker og urter (dill er veldig godt til) og gjerne sitronskiver på toppen, hvis du baker ved 200°C i ovnen tar det ca. 20 minutter til den er ferdig (avhenger av tykkelsen på fileten). Jeg synes nykvernet havsalt og pepper er det beste - men det er bare fantasien som setter stopp, smøre litt tynt med creme fraische på toppen er og godt. God til ris, pasta eller poteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker stekefolien til Grete Roede og steker den i panna(på begge sider)med sitronpepper og urtesalt,veldig godt.Som tilbehør har jeg kokt potet,kokt gulrot og purre.Kverner litt pepper og salt over og serverer med litt lettrømme-nam nam.Eller jeg trekker den i kjele med laurbærblad,salt og pepper,pg serverer med samme tilbehør.Veldig godt begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smør en ildfast form med olivenolje' date=' ha i laksen med skinnsiden ned, ha på de krydderne du liker og urter (dill er veldig godt til) og gjerne sitronskiver på toppen, hvis du baker ved 200°C i ovnen tar det ca. 20 minutter til den er ferdig (avhenger av tykkelsen på fileten). Jeg synes nykvernet havsalt og pepper er det beste - men det er bare fantasien som setter stopp, smøre litt tynt med creme fraische på toppen er og godt. God til ris, pasta eller poteter.[/quote']

 

Da ble det fru lunas variant denne gangen. Det ble riktig så godt. Spiste det sammen med en fullkornspasta jeg har kjøpt i Sverige, som heter "protein plus". Skal definitivt prøve den andre oppskriften også. Høres deilig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...