Gå til innhold

Hei alle sammen!


Gjest Millemia

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid og ny her. Har meldt med på internettkurs for gravide og ammende.

 

Kan noen fortelle meg hvor mange trimpoeng jeg skal ha pr uke? Og hvor mange kalorier skal vi gravide ligge på hver dag?

 

Kurset mitt begynner ikke før på mandag, men jeg er litt ivrig;=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid og ny her. Har meldt med på internettkurs for gravide og ammende.

 

Kan noen fortelle meg hvor mange trimpoeng jeg skal ha pr uke? Og hvor mange kalorier skal vi gravide ligge på hver dag?

 

Kurset mitt begynner ikke før på mandag' date=' men jeg er litt ivrig;=)[/quote']

 

 

Hei! Når det gjelder hvor mange kcal du skal ha så har det noe med hvor langt du er på vei, i trimester 2 mins jeg at du skal opp en meny. Trimpoeng er for de fleste minimum 7 i uka, men har du eks plager som bekkenløsning er ikke det så lett å få til.

 

Jeg er gravid i uke 29, ligger på ca 2200 kcal om dagen, og har 7-10 trimpoeng i uka.

 

Gry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg litt klokere. Ser at jeg må spise MASSE sunn mat for å klare å holde meg til så mange kalorier pr dag! Deilig!

Nå skjønner jeg det med trimpoeng også. Det må da være VELDIG bra med 7-10 trimpoeng i uken?

 

Takk igjen for svar.

 

Mille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg litt klokere. Ser at jeg må spise MASSE sunn mat for å klare å holde meg til så mange kalorier pr dag! Deilig!

Nå skjønner jeg det med trimpoeng også. Det må da være VELDIG bra med 7-10 trimpoeng i uken?

 

Takk igjen for svar.

 

Mille

 

 

Vet du, jeg tror mange her ligger på over 10 trimpoeng i uka, men best å ikke overdrive når man er gravid. Jeg går turer, og på 1 trimpoeng bruker jeg ca 25-35 min, alt ettersom hvilket tempo jeg går i og om jeg har med dattera mi i vogn eller ikke. Jeg bruker pulsklokke m/kaloriteller for å få ting nøyaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...