Gå til innhold

Youghurt og rørte bær?


Gjest Dreemz

Anbefalte innlegg

Jeg pleier å ta et yoghurtbeger over i en litt stor bolle og helle over frosne bær. Jeg blander det så alle bærene er dekket av yoghurt. Lar det stå en liten stund sånn at yoghurten stivner litt og bærene tiner litt. Så kan du bare røre det sammen ;) Noen gode kombinasjoner:

 

Yoplait dobbel 0% bringebæryoghurt med frosne bringebær

Yoplait 0,1% blåbær-yoghurt med frossen skogsbærblanding

Sans 0,1% vanilje med frosne bjørnebær

 

Jeg synes blandingsforholdet 125 ml yoghurt og 150 gram bær er best.

Bær får du kjøpt på vanlige butikker i frysedisken, koster mellom 20-30 kr for 300-500 gram. Rema 1000, Coop OBS og Price Club har billige bær!

 

Du kan også blande inn litt mager kesam i blandingen, men det er ikke nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser bare yoghurt naturell - vil du kjenne yoghurtsmaken, er det det eneste som funker. I tillegg har du kontroll med sukker og smakstilsetninger.

 

Den smaker nydelig sammen med bær også. Søt den med fruktose eller kunstig søtning, hvis du foretrekker det. Mmm - kjempegodt med alle slags bær (og frukter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wonderwoman

Jeg sverger til Sans Vaniljejoghurt og bringebær! Nydelig!

 

Lar de frosne bærene tine ca en halv time, deretter heller jeg litt joghurt over. Vaniljesmaken gjør at det blir skikkelig "dessertfølelse" :) Og man trenger ikke søtstoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting jeg er veldig glad i, er:

 

40 gram go'dag frokostblanding med blåbær

100-150 gram frosne skogsbær(tine i mikroovn i 1 minutt ca.)

ca 100 gram biola syrnet lettmelk(kan erstattes med vaniljeyoghurt hvis man vi ha litt søtere)

og så bruker jeg ei lita teskje med splenda.

 

 

plutselig var ikke frokostblanding så lite mat lenger =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...