Gå til innhold

Møllerens posjons havregrøt


Gjest flua

Anbefalte innlegg

Noen som har brukt denne? Jeg fikk en eske slike i går, men skjønner ikke helt kaloriene... det står 100 kcal på 100 gram... men kan det stemme? En posjon er 65 gram altså 65 kcal- høres ikke det lite ut?

 

Lurer veldig?

 

Hilsen flua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møllerens havregryn har 314 kcal pr 100 gram. Hvis du lager grøt med gryn og vann, f.eks 1,5 dl gryn og 5 dl vann får grøten et kcal innhold på ca 40 kcal pr 100 gram etter at den er kokt og en del av vannet har fordampet. 100 kca pr 100 gram ferdig grøt er derfor for lite til å være tørrvare, og mye til å være ferdig grøt... men kanskje det er mye sukker i og grøten er basert på melk? I så fall er det nok kalori pr 100 gram ferdig grøt. Men hvis en porsjon grøt er 65 gram tror jeg ikke du blir særlig mett av den porsjonen!

 

Jeg ville gått utifra at det er oppgitt kcal i ferdig grøt, så lag grøten som anvist på pakka og vei porsjonen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er pakken det er snakk om, hvis noen skulle kjenne den igjen.. takk for svar så langt :)

 

Pakken har en nettovekt på 65g. det står at en posjon av ca 65g har 65 kcal - og jeg skjønner ikke det.. kanskje jeg skal høre med møllerens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...