Gå til innhold

Big Horn Steak House


Gjest She81

Anbefalte innlegg

Jeg vet dessverre ikke kaloriinnholdet i maten der, men tror Big Horn er en av de stedene der det faktisk er ganske lett å finne det ut selv etterpå. Sist jeg var der så kunne man sette sammen rettene selv, (velge hvor mange gram kjøtt man ville ha og velge hvordan poteter man ville ha). Og da vet du jo ihvertfall hvor mye kjøttet veide og hvordan type kjøtt det er, så da klarer du sikkert å legge inn det etterpå. Og det er jo også bra at man kan velge hvordan poteter man vil ha, da går det an å velge noe som ikke er så fett!

Kos deg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror også at Big Horn faktisk er en av de lettere plassene å gå å spise, så jeg tror ikke det blir noe problem. Jeg kommer til å velge mager saus og tilbehør. Tenkte kanskje bare at noen viste om det lå ute noe på nettet, men jeg fant ikke noe selv. Off, er litt for kontrollfrik tror jeg :/

Men kose meg deg ska jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F.eks om du spiser dette:

 

200 gram stekt ytrefilet

300 gram bakt potet

1/2 dl bearnaisesaus

1/2 ss kryddersmør

1,5 dl mais (mais er jo standard tilbehør)

 

Så blir det 783 kcal

 

om du spiser

 

150 gram stekt ytrefilet

200 gram bakt potet

1/2 dl bearnaisesaus

1,5 dl mais

 

blir det 583 kcal

 

Om du spiser

 

150 gram stekt ytrefilet

200 gram bakt potet

1/2 dl peppersaus

1 dl mais (da må du sikkert legge igjen litt av maisen på tallerkenen, vanskelig..)

 

Blir det bare 463 kcal ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært mest forsiktig med sausen her...Ikke bruk Toro-sauser som referanse, da de er mye magrere enn hjemmelaget og restaurant-sauser...

 

Ellers har de grillet kyllingfilet der, stort magrere kan det vel ikke bli, men pepperbiff og indrefilet er jo magert det også da, men de bruker rømme i peppersausen f.eks.

 

Du kan også velge salatbord som hovedrett.

 

 

Her kan du se litt mer om hva de har i maten: http://www.bighorn.no/upload/pictures/matintoleranse_hovedmeny.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veiedag i morgen jeg, men har snik veid meg nesten hele uka. Har stått helt stille, men i dag morges når jeg var på vekta så hadde den rast ned - endeli. Så det hjalp nok på med litt fett i kroppen i går!!!

 

Jeg valgte ytrefillet med bakt potet og brokkoli. Lot maisen være igjen og dypet kjøttet i peppersausen, sånn at over halve skålen med saus var igjen da jeg var ferdig. Ble kjempemett, spiste ikke opp hele poteta engang. Men skikkelig deilig å kunne gå ut å kose seg med god samvittighet=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veiedag i morgen jeg' date=' men har snik veid meg nesten hele uka. Har stått helt stille, men i dag morges når jeg var på vekta så hadde den rast ned - endeli. Så det hjalp nok på med litt fett i kroppen i går!!!

 

Jeg valgte ytrefillet med bakt potet og brokkoli. Lot maisen være igjen og dypet kjøttet i peppersausen, sånn at over halve skålen med saus var igjen da jeg var ferdig. Ble kjempemett, spiste ikke opp hele poteta engang. Men skikkelig deilig å kunne gå ut å kose seg med god samvittighet=)[/quote']

 

 

Er enig med deg, det er veldig fint å kunne kose seg litt med mat selv om man er på slankern eller i det minste passer vekta (som meg). Og etter at man har satt seg inn i litt teori/fakta om mat og kalorier er det mye lettere å gjøre smarte valg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...