Gå til innhold

Pannekaker!


Gjest Chica
 Share

Anbefalte innlegg

Fant en oppskrift på vafler på Grete Roedes hovedsider:

 

Grove sunne vafler

(10 plater)

 

2 egg

1 ss strøsøtning

6 dl skummet melk

70 g grovt sammalt hvete/havregryn

260 g hvetemel

1 ts bakepulver

1 ts vaniljesukker

 

Pisk egg og søtningsstoff til eggedosis.

Tilsett mel og melk.

La røren stå minst en time før steking.

 

Kcal pr plate = 150

 

 

Kos deg! :) Tror nesten jeg skal teste disse oppskriftene selv ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med to unger i huset er pannekaker populært. Vi har det en gang i blant.

For å gjøre måltidet mer fornuftig, pleier jeg å servere enten råkost eller wokede grønnsaker som fyll, og litt lettrømme/kesam. Det er bedre enn det høres ut - prøv! Råkosten kan være helt enkel: finsnittet hodekål, grovrevne gulrøtter, noen rosiner og litt hakkede hasselnøtter.

Suppe/rett i koppen er også godt ved siden av.

Pannekakene blir ikke så gode om de stekes i helt tørr teflonpanne; jeg pleier å pensle TYNT med smeltet margarin i pannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med to unger i huset er pannekaker populært. Vi har det en gang i blant.

For å gjøre måltidet mer fornuftig' date=' pleier jeg å servere enten råkost eller wokede grønnsaker som fyll, og litt lettrømme/kesam. Det er bedre enn det høres ut - prøv! Råkosten kan være helt enkel: finsnittet hodekål, grovrevne gulrøtter, noen rosiner og litt hakkede hasselnøtter.

Suppe/rett i koppen er også godt ved siden av.

Pannekakene blir ikke så gode om de stekes i helt tørr teflonpanne; jeg pleier å pensle TYNT med smeltet margarin i pannen.[/quote']

 

Hei! Jeg syntes det var et så godt tips at jeg har gitt det videre til vår matfaglige konsulent her! Kanskje du ser det som en oppskrift på sidene våre etterhvert!

Hilsen Anne Thea :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en oppskrift på vafler på Grete Roedes hovedsider:

 

Grove sunne vafler

(10 plater)

 

2 egg

1 ss strøsøtning

6 dl skummet melk

70 g grovt sammalt hvete/havregryn

260 g hvetemel

1 ts bakepulver

1 ts vaniljesukker

 

Pisk egg og søtningsstoff til eggedosis.

Tilsett mel og melk.

La røren stå minst en time før steking.

 

Kcal pr plate = 150

 

 

Kos deg! :) Tror nesten jeg skal teste disse oppskriftene selv ! :)

 

Lagde disse selv i dag :) Spiste de med skikkelig "posh" fransk blåbærsyltetøy, nydelig var det faktisk! Så da blir det det til middag i morgen og, gleder meg faktisk :)

 

Lone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg syntes det var et så godt tips at jeg har gitt det videre til vår matfaglige konsulent her! Kanskje du ser det som en oppskrift på sidene våre etterhvert!

Hilsen Anne Thea :)

 

Hyggelig å kunne inspirere andre! Jeg glemte å si at jeg blander litt sammalt mel i røra (ca 1/3), og lager den med ekstra lett melk. Grovt mel gir god smak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Gjest CarolineC

Er oppskriften på vafler eller pannekaker??? Så hun som spurte om oppskrift var så glad i pannekaker, men fikk oppskriften på vafler? Jeg laget denne røra en gang, og den blei veldig tykk... Trodde det var pannekaker! Smakte godt da, men tykk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...