Gå til innhold

Fjordland spaghetti


Gjest She81

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om kcal som står bak på pakken er for tørr vare eller kokt vare?

 

Jeg går ut i fra at det egentlig er for tørr vare, men når jeg prøvde å legge det inn på somebody tilsa den kcal mengden der at det gjalt kokt vare....Men kanskje det bare er lagt inn som tørr vare på somebody???

Noen som vet????

 

I tilfelle noe som vet hvor mange gram tørr vare tilsier i kokt vare?

Jeg veide seff. pastaen bare etter at den var kokt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå at det står tørr vare inne på sombody sin kcal kalkulator!

Jaja den som gidder å lese skikkelig, den lærer...

 

Oki men da er mitt spørsmål bare: Hvor mange gram tilsvarer 100 gram kokt spaghetti som tørr vare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet vekten av hele pakken, og så veier du spagettien etterpå og finner faktoren vekten øker med når spagettien tar til seg vann. De fleste av disse pakkene ser ut til å være vanlig fersk pasta (vi har tilsvarende hvor jeg bor men det er andre firmaer) og da kan du bruke fersk pasta som finnes her (har jeg gjordt med hell - men pastaen jeg kjøper er bare pasta (angelhair eller linguini eller andre fasonger, aldri de fylte variantene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kunne jeg ha gjort, men glemte det ut og spiste spaghettien først. Problemet kom når jeg skulle legge den inn, hehe:/

Men jeg la den bare inn som vanlig pasta, litt mer kcal i pastaen - men det gjør jo ikke noe.

 

Jeg bare lurte på om det var noen som viste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' men Fjordlands spaghetti er jo ikke tør spaghetti, men fersk spaghetti!

 

Og fersk spaghetti har lavere kcal-innhold enn tørr. Så næringsinnholdet per 100 gram gjelder nettopp det som er i pakken.[/quote']

 

Jeg vet bare ikke hvor mye av pakken jeg spiste, det vet jeg bare i kokte gram og det blir ikke rett å regne det ut etter kcal innhold på fersk/tørr vare. Dette har jeg nå også fått bekreftet fra enæringsfysiologen på somebody.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...