Gå til innhold

Veiledning?


Gjest Myrtus

Anbefalte innlegg

Hei jeg er ganske så ny her og jeg bare lurte på om noen med litt erfaring kunne se på det jeg har spist i dag og si noe om hvordan inntaket har vært.

Måltid nummer:

1) 1 polarbrød ekstrem med leverpostei på den ene halvdelen og cottage chees med bananskiver på den andre. Vann som drikke + en kopp te

 

2) 1 yoplait 0% youghurt

 

3) 1 polarbrød extrem med leverpostei på den ene og philadelfia og kyllingpålegg på den andre. Vann som drikke

 

4) 1 grønn Go morgen youghurt. Vann som drikke

 

5) 2 yoplait 0% youghurt med 8korn musli oppi (vet ikke hvor mye musli jeg brukte, men jeg blanda så mye inn slik at det ble en bra konsistens på youghurten). + at jeg spiste 6 plater mors flatbrød =( (En uvane jeg har fått dette...og spise mye flatbrød...lurer på hvorfor???)

 

Dette er det jeg har spist...ble ikke no ordentlig middag på meg...men men..

Dette er andre dagen jeg prøver å spise jevnt utover dagen ca 2.-3. time...prøver så godt jeg kan men det er ikke så lett når jeg går på skolen hver dag + at jeg jobber et par ganger i uka etter skolen også...

Men jeg tar GJERNE IMOT ALL SLAGS TIPS! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Frokost og lunch (polarbrød) ser jo bra ut. Passe mengde skulle jeg tro. Ville byttet ut go'morgen yoghurten til enten en yoghurt med mindre fett og sukker eller spist mellommåltid ala knekkebrød eller 1 brødskive med magert pålegg. Grete Roede har vel faktisk go'morgen yoghurt på lista over nei-mat? Ganske mye fett og sukker og litt mange kalorier (nesten 300) i forhold til hvor mye mat det føles som, synes jeg. 300 kcal kan jo bli 3 brødskiver med pålegg!

6 stk mors flatbrød har 332 kcal. Yoghurt og müsli (1 dl müsli?) blir ca 300 kcal. Disse 632 kaloriene kunne blitt utrolig mye i skikkelig mat! 400 kcal = en stor middag med 150 gram kjøtt, potet, grønnsaker og saus... Men noen ganger blir det jo bare ikke ordentlig middag. Totalt tror jeg du har fått i deg ca 1400 kcal og det er jo sikkert greit nok når du slanker deg (men kanskje litt lite, hvis du har en del ekstra kg). Ville altså valgt en skikkelig middag og kveldsmat for de 630 kcal du brukte på yoghurt og flatbrød. Og et annet mellommåltid enn go'morgen yoghurt :) Men du må finne det som passer deg og et kosthold du kan holde på sånn at du får gode vaner resten av livet! Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...