Gå til innhold

Synspunkter, anyone?


Gjest Nedigjen

Anbefalte innlegg

Gjest Nedigjen

Hei sveis :) Skrev i et annet innlegg om min plan for januar, som var å ikke telle kalorier, ikke veie noe (verken maten eller meg selv) og ikke spise godteri. Spise med hodet og ikke med magen/øynene... Dette er for å overbevise meg selv om at jeg klarer å holde vekten/få vekk noe julefett uten å være så kontrollert.. Men hadde vært fint med noen synspunkter! Her er måltidsplanen:

 

Til brødmåltider er det 2 grove skiver i normal tykkelse med valgfritt pålegg (det er uansett lettere ost, magert kjøttpålegg/leverpostei eller lettsyltetøy). Evt kan det være 3 skiver hvis jeg er VELDIG sulten og det er magert pålegg. Bruker ikke smør. Om jeg velger knekkebrød er det 4 knekkebrød med valgfritt pålegg. Drikker skummet melk, men ellers går det i kalorifritt drikke. Lager også ofte havregrøt og da er det 1-1,5 dl gryn kokt på vann, iblandet kesam og kruskakli med litt lettsyltetøy på.

 

Til middag er det to små porsjoner, maks 2 poteter til sammen og ellers mager hovedrett + masse grønnsaker.

 

Frukt og grønt spiser jeg innimellom evt til måltidene. Blir også noen lettyoghurter. Satser på 5-6 måltider om dagen, ca 3 timer mellom hvert måltid.

 

Høres dette ok ut? Trener i tillegg som vanlig, 3 x aerobic med styrke i uka og minst 1 svømmetime + turer i skogen. Er allerede veldig spent på hva vekta vil vise i februar! men egentlig har jeg lovet å ikke veie meg før jeg er tilfreds med det jeg ser i speilet... vi får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som en veldig sunn måte å slanke seg/stabilisere på!

 

Kjempebra at du ikke skal veie deg før du er fornøyd :) Jeg synes mange ganger vi blir litt for opphengt i vekta og synes det er kriiise om vi veier en kilo mer enn vi burde. Hva så? Hvem ser forskjellen? Så lenge man er fornøyd med seg selv, er det det viktigste.

 

Det er også viktig å trene fordi det er gøy og man har lyst til det, i stedet for å tenke på alle kaloriene man vil ha bort. Jeg er helt overbevist om at jo mer man stresser med og tenker på slanking, jo vanskeligere er det å gå ned i vekt. Dessuten er det kjempeviktig å "øve" seg på hvordan man skal leve resten av livet... Man skal ikke trenge å være avhengig av kjøkkenvekt og badevekt hver eneste uke, heller ikke vektklubben sine sider.

 

Lykke til og si gjerne fra hvordan det går :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm.... Syns kanskje det høres litt lite ut hvis du stabiliserer. Nå sier du jo ingenting om helger o.l. Har lest tidligere at du har "spise-dag" lørdager?

 

Du har jo såpasse oversikt at du vet sånn ca hvor mange kcal dagsplanen inneholder. Du skal vel ligge på 2-2200 kcal til daglig, eller?

 

Fru Luna har jo rapportert ganske grundig om stabilisering. Der finner du sikkert gode tips. Husk at hvis du spiser for lite nå, vil det bli utrolig vanskelig for deg å holde det kostholdet resten av livet. Jeg tror at det er utrolig viktig å spise seg opp til riktig kcal-inntak :)

 

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Min litt grove hoderegning sier at hvert hovedmåltid blir på mellom 300-600 kcal. Det skulle jo ikke være for lite? Drikker 6 dl skummet melk om dagen, det gjorde jeg ikke før - og det er jo 200 kcal bare der.. :) 2 stk yoghurt også, det er jo 150 kcal. Og i går ble det et eple, en banan og en klementin som frukt. Spiser når jeg er sulten og da spiser jeg meg mett (ikke stappet). Akkurat i januar er det jo ikke godteri, men all mat er i grunn lov. Regner med at når jeg kommer til punktet hvor jeg føler at jeg er klar for det kommer det til å bli godteri på lørdager igjen. Har allerede fått mindre mage og finere hud etter jula så akkurat nå er det skikkelig digg å ikke spise noe "dritt". :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig likt det opplegget jeg har kjørt, begynte i oktober i fjor. Teller ikke kalorier, veier ikke maten og bestemte meg for å ikke veie meg selv annet enn ved start i oktober og nyttår (glapp en gang mellom det for jeg måtte se hvordan det gikk).

 

Har spist omtrent slikt som du foreslår her, 3 brødskiver eller 4 knekkebrød uten smør til frokost/lunch. Spist mye frukt og lettyoghurter og stort sett drukket vann. Middag har jeg gått for magert kjøtt (strimlet svinekjøtt / kylling) eller fisk og masse grønnsaker. Anbefaler også supper, pleier å koke en suppepose de dagene jeg ikke har tid til skikkelig middag, det er jo nesten ikke kalorier i en pose grønnsakssuppe f.eks.

 

Holdt meg helt unna snop og brus (kan til og med telle antallet lett-brus på 1 hånd), og gått mye turer.

 

Resultatet var 13 kg fra oktober til nå. Så jo, kan anbefale det opplegget du har begynt på her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...