Gå til innhold

Tofu


Gjest talia

Anbefalte innlegg

tror du ikke er alene om å ikke vite hva tofu er, så det er ikke noe teit spørsmål!

fordi jeg er så dårlig til å forklare, fant jeg en link til deg istedetfor:

 

http://www.dyrebeskyttelsen.no/artikler/df1998-4n.shtml

 

du får kjøpt tofu i helsekostbutikker og innvandrerbutikker(asiatiske, tyrkiske...). det lønner seg å handle i innvandrerbutikkene, der er det som regel billigere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg synes tofu er best i supper med litt asiatisk preg, eller fyllt med en grønnsaksstuing med litt ingefær og soya. Også i Misosuppe. Det finnes på Helios, men også ferdig i små porsjonspakninger fra Blue Dragen (mange større supermarktkjeder har det).

Eller prøv en suppe laget av kraftig bouillon, en dash soya og fersk ingefær, vårløk og fersk spinat. Silketofu legges inn i terninger helt på slutten så at de akkurat pocheres litt.

Ellers kan man også marinere tofu, f.eks. i en blanding av soya og sweet chilisaus, for å gi den mer smak. Den fastere sorten går det an å steke i skiver eller terninger. Smaken er uansett ganske svak, så i den formen bruker jeg det bare som proteintilskudd, ikke fordi det er så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tofu er i grunn fint i forhold til at det inneholder mye proteiner, men det inneholder også myyye fett i forhold til magert kjott Noen som vet hvor man kan få tak i Tofu med lavt fettinnhold så hadde jeg satt pris på tips ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...