Gå til innhold

Hjelpes meg


Gjest arween

Anbefalte innlegg

Ja nå har jeg holdt på i 4 dager,å er KJEMMPE stolt over meg selv..vet det ikke høres lenge ut,men har aldri holdt ut lenger en en dag kansje! Men føler det er noe som har forandret seg oppi hode mitt..så dette skal jeg klare..Men..nå har min datter bursdag på mandag,å da blir det jo selfølgelig kaker å sånn..Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å a være å smake..er jo så søt hunger att de e ikke måte på..Noen som har noen gode tips til meg????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først GRATULERER med dine første steg mot et lettere og forhåpentligvis sunnere liv :(.

 

Ja, utfordringer er det nok av. Heldigvis treffer du din aller første hjemme hos deg selv, og kan dermed bestemme hva som skal stå på menyen.

 

Jeg ville ha passet ekstra godt på å fått i meg alle måltidene mine. Du kan jo også spare opp kose-merkene dine til denne dagen.

 

Her er oppskriften på en kake som har falt veldig i smak hos meg (og som du også kan ta et stykke av :) )

 

SUKKERBRØD MED KAKAO:

 

3 egg

1 dl sukker

1 1/2 dl hvetemel

1 ss kakao

1/2 ts bakepulver

 

Jordbærkrem (eller valgfrie frosne bær):

3 dl Kesam vanilje

3 dl Kesam 1 %

2 pl gelatin

200 g jordbær

1 ss melis

(jeg syns den blir litt lite søt, så jeg tilsetter litt Splenda)

 

Visp tykk eggedosis av egg og sukker. Sikt sammen mel, kakao og bakepulver og vend det i eggedosisen.

Fyll røren i en smurt form, ca 24 cm i diameter. Stek kaken nederst i ovnen på 170 grader i ca 35 min. Avkjøl på rist.

Bland sammen kesamen.

Bløt gelatinplatene i kaldt vann i ca 5 min. Klem vannet ut av platene og smelt dem i en skje kokende vann. Avkjøl gelatinen litt før den røres inn i kesam-blandingen.

Rens og grovhakk jordbærene og rør dem inn i blandingen. La kremen tykne

Smør jordbærkremen utover sukkerbrødet og sikt melis på toppen.

 

16 kakestykke, pr. stykke 100 kcal

 

Håper det smaker og LYKKE TIL.

 

PS: Hvis du lager lett-gele, er det ingen som kjenner forskjell og du kan også kose deg :(.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Jeg synes det var så morsomt med "Koht i familien" som gikk i høst. Hun hadde regnet ut at en gjennomsnittsfamilie på 2 voksne + 3 barn i gjennomsnitt var i bursdager hver 3. dag!!! Det er mye kaker det!

 

Jeg og samboeren prøvde en "sunnere" kake for noen uker siden og det ble en vinner hjemme hos oss. Det er Lillians ostekake som kan være en kake for de voksne på bursdagen. Oppskriften finner du under "oppskrifter" på venstremenyen. Og så får du tenke med deg selv at barnas kaker og godterier ikke er for deg! Og en annen ting som hjelper er å måtte skrive inn alle kaloriene du har spist i dagsrapporten!

 

Jeg har nå holdt på med slanking en tid og har gått ned 25 kilo! Er nå litt over 60 kg og regner med at jeg kan kalle meg ferdigslanket om kort tid. Og en ting sier jeg; kan jeg klare dette, kan ALLE gjøre det!!! Jeg er et matvrak uten like! Det er jeg fortsatt, men spiser nå mye sunnere (og trener mere).

 

Lykke til!

 

PS! Du finner mange flotte tråder rundt omkring på disse forumene dersom du trenger ekstra motivasjon. Her er massevis av medsøstre (og noen brødre) som gjerne gir fra seg råd, tips og STYRKE til å holde ut! Samtidig vil jeg påpeke at det er en LIVSTILSENDRING som skal til!

 

:( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå har jeg holdt på i 4 dager' date='å er KJEMMPE stolt over meg selv..vet det ikke høres lenge ut,men har aldri holdt ut lenger en en dag kansje! Men føler det er noe som har forandret seg oppi hode mitt..så dette skal jeg klare..Men..nå har min datter bursdag på mandag,å da blir det jo selfølgelig kaker å sånn..Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å a være å smake..er jo så søt hunger att de e ikke måte på..Noen som har noen gode tips til meg????[/quote']

 

Kunsten er vel å kunne smake, ikke spise opp hele kaken alene;)

Det er ihvertfall slik jeg holder på, Jeg slanker meg ikke, har bare lagt om kostholdet. Og det betyr riktig og fornuftig mat i ukene, men det er lov til å smake både på kaker og annet. Denne måten funker best for meg for hvis jeg ikke skal smake på kaker og annen "usunn" mat i en periode så kommer kiloene fort på etter endt slanking når det igjen er lov å spise slik mat.

Jeg har brukt over 2 år på å gå ned ca.13kilo og har ingen planer om at disse kiloene skal komme tilbake:) Tidligere har hurtigslanking bare medført at de samme kiloene har kommet på etter en stund.

Lykke til med bursdagen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Smak på LITT av alt og nyt det. Spis supersakte, tell f.eks til 10 mellom hver bit. Drikk masse ved siden av - til slutt blir du så full i magen at du ikke orker mer. Og blir det igjen kake - send det hjem med gjestene eller kast det med en gang så du ikke risikerer å spise opp alene! Spis litt ekstra magert i morgen hvis du overstiger kaloriene i dag (det gjør du sikkert ikke hvis du ikke tar helt av!). Det går sikkert kjempefint! Og slapp av :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...