Gå til innhold

Tapas


Gjest heldiggrisenbabe

Anbefalte innlegg

Gjest heldiggrisenbabe

Jeg skal på tapas-kveld på lørdag, og skal bidra med noen retter. Noen gode forslag? Som er både sunne og gode?

 

:)

 

Skal også lage foccacia med aïoli, men bør jo ikke spise så mye av det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde også tapas-kveld her før jul.. Her er noen forslag

 

Squash med fyll

 

Del squash opp i eks 4 eller 6 og del så på langs. Gjør plass til litt fyll. Sett squashen i langpanna og fyll på med mager kjøttdeig, stekt sopp, paprika, tomat, løk osv + litt reven ost. "Gratineres" i ovnen

 

Krydrede kjøttboller 1

Mager kjøttdeig av noe slag blandes med Santa Maria - Bifteki-pulver og 1 egg. Lag små runde kjøttboller av det. Blir kraftig og god smak, greier ikke så mange.

 

Krydrede kjøttboller 2

Mager kjøttdeig blandes med 1 egg, masse finhakket hvitløk, rosmarin, kanel og muskatnøtt. Stekes i små boller. DEILIGE!

 

Hasselbakte poteter

 

Mandelpoteter skrelles ikke og deles i to. Snitt toppene som om du skulle brukt en eggedeler nesten. Spray med 1kcal-spray om du skal gjøre det magert. Set ti ovnen litt. Når snittene på poteten spriker, tar du de ut og krydrer med hvitløkspepper og masse rosmarin. Deilig!

 

Jeg lagde saus av creme fraiche og 1 ts pesto. Ikke magert, men godt! Trenger ikke så mye saus!

 

Ekstra vellagret Jarlsbergost i små biter er godt mellom "måltidene", det satte vi veldig pris på hos oss. Ble så mye smak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe42

Dette er min klassiske favoritt:

 

ferske reker (til nød fra boks)

hvitløk, finhakket

rød chili, finhakket

persille, finhakket

 

bland godt. drypp over litt extra virgin olivenolje.La stå kaldt i kjøleskap til det skal spises.

 

Også godt som forrett med litt toasted loff til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heldiggrisenbabe

Nå er planen klar. :)

 

Jeg skal lage champagne-risotto, foccacia, aïoli, jarlsberg-pinner med chorizopølse, ritz-kjeks med snøfrisk-krem og lodderogn og pavlova til dessert!

 

Jeg får vann i munnen når jeg tenker på det. Får ta i litt ekstra på spinninga i kveld, og gå en lang tur både i morgen og søndag. :) Ingenting av dette som er slankemat i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er planen klar. :)

 

Jeg skal lage champagne-risotto' date=' foccacia, aïoli, jarlsberg-pinner med chorizopølse, ritz-kjeks med snøfrisk-krem og lodderogn og pavlova til dessert!

[/quote']....hehehehehehe...... Ja, det var jo magert!!!!!! (not)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...