Gå til innhold

Svensk karbonadedeig


Gjest She81

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om det var noen som viste hvor mye kalorier svensk karbonadedeig inneholder? Når jeg tenker meg litt om så tror jeg faktisk det er irsk karbonadedeig kjøpt i sverige....

 

Jeg synes å ha hørt at den inneholder litt mer fett enn den norske, men er usikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Jeg mener at den inneholder 9% fett, dvs samme som Go' og mager kjøttdeig fra Gilde. Men det er sikkert forskjeller her også? Hvis du kan se tydelig mye, hvitt fett så er den sikkert ganske fet, men om den er mest rød så er den mager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Constance

Min erfaring er at den svenske karbonadedeigen er fetere enn den norske. Merket det særlig når jeg skulle lage burgere, ble mye mer fett på hendene med den svenske varianten. Derfor kjøper jeg min karbonadedeig i Norge. Men det er ikke sikkert at alle svenske karbonadedeiger er like :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karbonadedeig kalles nötfärs på svensk:

 

Malet nötkött (ko). Innehåller normalt ca 10% fett. Har en kraftigare smak än fläskfärs, och är den färs som hamburgare måste tillverkas av för att få kallas hamburgare i Sverige.

 

Den irske karbonadedeigen kan jo være magrere...

Men du kan også få kjapt magrere "nötfärs" i Sverige, de har med 5% fett også. Men det burde vel stå fettinnhold på pakken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...