Gå til innhold

Nugatti Max


Gjest talia

Anbefalte innlegg

Jeg elsker sjokolade(!), men jeg klarer å motstå fristelsen ved å drikke en lav-kalori kakao (confecta), noe som hjelper i store mengder :)

 

stabburet har lansert en ny type nugatti med 30% mindre sukker med 466 kcal pr. 100g. derfor er det noe jeg lurer på. ca. hvor mye tilsvarer en grov brødskrive med et tynt lag med dette pålegget i sjokoladebiter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

1 grovbrødskive a 30 gram (hvis brødet har 215 kcal pr 100 gram) = 65 kcal

10 gram nugatti max = 47 kcal

Tilsammen 111 kcal

 

2,5 rute (21 gram) av en stor melkesjokolade = 114 kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke testet selv, men skulle ikke forundre meg om fettinnholdet i den nugattien er den samme som orginalen.

 

At det er mindre sukker er ikke nok for å få ned antall kcal dessverre. Nok et triks for å få folk til å kjøpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er vel kanskje sukkeret erstattet med kunstig søtstoff. Det oppdaget jeg det var i den sukkerfrie ketchup'en og da er det uaktuellt å gi slikt til barna mine. Heller naturlig sukker i stedet for kunstig sukker som man ikke vet om er skadelig.

 

REttelse til meg selv, fant dette da jeg søkte på Stabburet sine sider.

Nugatti Max - 33 % mindre sukker!

Nå har Nugatti kommet med en ny sukkerredusert variant. Nugatti Max har den samme gode Nugatti smaken, men inneholder 50 % mindre tilsatt sukker og 33 % mindre sukker totalt. Nugatti Max er også laget helt uten bruk av kunstig søtning. Nå kan hele familien nyte Nugatti med god samvittighet – og det vil bli enklere å få barna til å spise grovt brød!

 

 

Men Nugatti inneholder fremdeles masse sukker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Sammenligning:

 

Hvis man spiser 3 brødskiver med nugatti HVER dag, og har 10 gram på hver skive, dvs 30 gram nugatti hver dag, er det litt å spare på å velge den sukkerreduserte:

 

30 gram Nugatti max = 139.8 kcal

30 gram vanlig Nugatti = 156.9 kcal

 

På en mnd tilsvarer det en forskjell på 513 kcal, på ett år 6241.5 kcal.

 

100 gram nugatti max har "bare" 27 gram sukker, den vanlige har hele 59,6 gram sukker! 25,8 % fett i nugatti max, 26,3 % i den vanlige.

Men jeg spiser nugatti veldig sjelden, kanskje som 1 dessertbrødskive til lørdagslunchen... Så det blir nok ikke store forskjellen :) Har likevel valgt denne sukkerreduserte da. Tar først et lag peanøttsmør og så et tynt lag nugatti på toppen. Utrolig godt, men ikke hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen
Og så er vel kanskje sukkeret erstattet med kunstig søtstoff. Det oppdaget jeg det var i den sukkerfrie ketchup'en og da er det uaktuellt å gi slikt til barna mine. Heller naturlig sukker i stedet for kunstig sukker som man ikke vet om er skadelig.

 

1 ss "vanlig" ketchup har 13,6 kalorier. 1 ss ketchup uten sukker har 6,7 kalorier. Denne ørlille forskjellen tåler vel noen og en hver. Har ikke smakt den sukkerfrie ketchupen jeg, gidder ikke bytte heller! Spiser det så sjelden, og det er jo små mengder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 ss "vanlig" ketchup har 13' date='6 kalorier. 1 ss ketchup uten sukker har 6,7 kalorier. Denne ørlille forskjellen tåler vel noen og en hver. Har ikke smakt den sukkerfrie ketchupen jeg, gidder ikke bytte heller! Spiser det så sjelden, og det er jo små mengder![/quote']

 

Jeg ble faktisk "lurt" av reklamen. Selv spiser jeg veldig sjelden ketchup men ungene er glad i det og siden det er en del sukker så ville jeg spare dem for litt, men ikke erstatte det med kunstig sukker. Så nå er den vanlige ketchupen på plass igjen. Og ungene spiser vel ketchup bare noen ganger i måneden og da spiller det liten rolle. Nugatti, hapå ,sunda og sjokade har vi veldig sjelden i hus. Her er vel bare prim og syltetøy av søtpålegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen
Jeg ble faktisk "lurt" av reklamen. Selv spiser jeg veldig sjelden ketchup men ungene er glad i det og siden det er en del sukker så ville jeg spare dem for litt' date=' men ikke erstatte det med kunstig sukker. Så nå er den vanlige ketchupen på plass igjen. Og ungene spiser vel ketchup bare noen ganger i måneden og da spiller det liten rolle. Nugatti, hapå ,sunda og sjokade har vi veldig sjelden i hus. Her er vel bare prim og syltetøy av søtpålegg.[/quote']

 

Jeg har ikke unger, men jeg har en litt stor samboer som nesten må skjermes litt for sukker... Han spiser nugatti i smug så burde egentlig ikke ha det i hus vi heller! Stakkars mann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...