Gå til innhold

Lillians ostekake


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Er det noen som har prøvd denne?

Vi får besøk neste helg, så tenkte jeg skulle bake en kake. Vil selvfølgelig lage en kake som har så få kalorier som mulig, men som samtidig er god. Synes Lillians ostekake hørtes veldig god ut! Men smaker den "slanke-kake"? Synes det blir litt dumt å servere en kake som ikke smaker "ordentlig kake" når vi får besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Har ikke prøvd Lillians kake, men to ganger har jeg laget en lett variant av toro's ostekake med meget godt resultat. Sett en springform (22cm) rett på serveringsfatet og hell kjeksmassen ut her. Ikke bland kjeksen med smør, det trengs ikke! Så blander du ostemassepulveret med 1 boks mager kesam og en boks lett kremost naturell (følg anvisningen). Hell denne massen over den knuste kjeksen. La det stå kaldt til det stivner og så kan du enten pynte med lettgelé og/eller bær og frukt. Smaker i alle fall ikke slankekake! Hele kaken har 2100 kcal. Hvis du deler kaken i 16 biter har hver bit ca 130 kcal. Når vi spiste denne kaken var vi 6 kakemonser og alle fikk 2 solide stykker hver. Kjempegod! Du kan også lage din egen kjeksbunn med grovere kjeks med kanskje færre kalorier, men det blir litt vanskelig å regne ut ettersom toro bare opererer med kaloritall for hele pakken samla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I oppskriften til Lillians ostekake står det at man skal bruke lettmargarin. Hva slags egner seg? Jeg bruker som regel soft light på brødskivene, men kan ikke tenke meg at denne er så bra å bruke i kaker...eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen
I oppskriften til Lillians ostekake står det at man skal bruke lettmargarin. Hva slags egner seg? Jeg bruker som regel soft light på brødskivene' date=' men kan ikke tenke meg at denne er så bra å bruke i kaker...eller??[/quote']

 

Jeg har bakt med soft mini flere ganger jeg. Passer bare på å smelte den veldig forsiktig. Den er også litt annerledes i og med at den ikke blir så stiv når den er kald, men det blir jo ikke lettmargarin uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Vil anta at Kornmo er bedre enn Digstive mht kalorier. Har også sett en oppskrift fra Fedon som har tynn mandelbunn. Grovmalte mandler eller nøtter blir jo nesten som knust kjeks. ...og veldig sunt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anta at Kornmo er bedre enn Digstive mht kalorier. Har også sett en oppskrift fra Fedon som har tynn mandelbunn. Grovmalte mandler eller nøtter blir jo nesten som knust kjeks. ...og veldig sunt!

 

men masse kalorier!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste Lillians ostekake i helgen, og den ble kjempegod!! NAM!! Men skulle gjerne hatt litt mere bunn, men det er vel fordi den er såpass kalorifattig at det ikke er så mye kakebunn..;) Den var veldig søt, så det holdt heldigvis lenge med ett stykke! :)

Gjestene likte den veldig godt og, og hadde nok ingen anelse om at det var "slankekake"! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Gjest betty123

Jeg gikk grete roede kurs for 3 år siden, og da serverte jeg denne flere ganger. Jeg pleide å bake denne i tillegg til andre kaker, men hver gang var det denne som forsvant først :)) Skal også servere denne i morgen på 17. mai :D) da jeg er på kurs igjen etter 2 graviditeter på kort tid :))

 

God 17. mai til alle og lykke til med kalori-telling. Jeg selv er kakemons nr 1 så det blir nok litt hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...