Gå til innhold

Fullkornspasta?


Gjest earlgrey

Anbefalte innlegg

Gjest earlgrey

Hei!

 

I går kjøpte jeg I Form, og der var det ett vedlegg om fullkorn, og hvor bra det er på kroppen. Jeg er veldig enig, jeg har bakt og spist grovt brød nå i snakrt ett år, og en frokost med lyse rundstykker, eller som i går - middag med kokt pasta - gir meg fullstendig forstoppelse. Magen vil rett og slett ikke være med på at jeg tuller med den...

 

Dette er litt dumt når vi skal vekk, for nå har jeg begynt å ta med mitt eget brød - gjerne som vertinnegave - men jeg MÅ ha det grovt - earlgrey-mannen mener jeg skal spise litt blandingsbrød, litt fint og litt grovt, mn jeg har ikke så lyst når jeg synes det grove er så godt, og vet hva det gjør med kroppen min.

 

I det vedlegget var der masse skriving om fullkornspasta - og nå lurer jeg på om noen av dere har prøvet det? Er det like godt for magen som de vil ha det til?

 

Hilsen Earlgrey

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Spiser bare fullkornspasta jeg. Men får i meg så mye andre fullkornsprodukter og fiber i tillegg, så jeg vet ikke konkret hva det er som har effekt på magen. Jeg spiser det mest fordi det metter definitift bedre enn vanlig pasta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen hjelpe meg med hvor jeg får tak i det? Er dette noen bestemte pastamerker?

 

Har lett uten helt å finne det, ligger det andre steder i butikken enn der pasta pleier å være??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er fryktelig vanskelig å få tak i, fordi butikkene som selger det ligger et stykke unna der jeg bor (og jeg har ikke bil). Kjøpte fullkornsris på Ultra, sånn Boil in bag. Synes den mettet veldig bra og jeg orket ikke spise like mye som jeg pleier å gjøre.

 

Jeg spiser også mye annet grovt, så jeg merker ikke noen vesentlig forskjell. Men generelt så føler jeg emg mye mindre oppblåst når jeg spiser grove produkter enn fine.

 

Synes imidlertid at grov pasta og ris burde bli like billig som den vanlige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Barilla, axa, sopps og fedon lindberg har fullkornpasta som jeg vet om. i tillegg er det flere ukjente merker, som man får kjøpt på velassorterte butikker og i helsekost. Jeg har bare prøvd barilla og axa, men er fornøyd med de typene. Jeg fått tak i det både på mindre og større butikker, og de fleste kjeder. Kanskje det er mer utbredt her hvor jeg bor (østlandet) enn andre steder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det finnes også en ny type pasta som heter Gallo, pastarør blant annet med spinat. Den inneholder 335 kcal per 100 gram, er kolesterolfri, tilsatt jern og inneholder mer fiber enn vanlig pasta. Også et sunt alternativ.

Gjør som meg; ikke aksepter at den vanlige dagligvarebutikken din bare selger hvit pasta eller ris. Spør etter fullkorn eller Gallo. Min erfaring er at de tar inn sunnere varianter når etterspørselen er der.

 

Miina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...