Gå til innhold

Lompepizza :D


Gjest Mar77

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle dele et tips her som falt i god smak her hjemme.

Lomper inneholder utrolig lite kalorier per stykk, og jeg bruker det til mye. Enten med forskjellige salater i og godt kjøttpålegg, røkelaks og kesam eller andre lure ting.

 

Igår gjorde jeg en ny oppdagelse: Pizza. Smurte et tynt lag tomatpure, rikelig med krydder, litt kokt skinke, champignon og litt revet lettost på toppen. Bunnen ble tynn og sprø, og det smakte bare UTROLIG godt...!

2 små pizza ble omtrent ingenting kalorier - så dette anbefales...!

Kan jo hive på akkurat hva man ønsker. Så ikveld blir det tomat og paprika i tillegg. :D Og andre lure ting jeg finner på min vei i butikken.

 

Go helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så smart! Det har jeg aldri tenkt på :D

 

Jeg er kjempeglad i pizza og er flink til å velge sunn topping, men det er alltid så kjedelig at bunnen har så mange kalorier (polarbrød, pita, hjemmelaget grov bunn).

 

Men jeg skal prøve med lompe! Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Da jeg leste den tråden her, så ble jeg litt nysgjerrig på om dere la lompene på rist eller på plate? Det må jo bli sprøere på rist, men det må jo isåfall være utrolig vanskelig å få til. Lompa er jo ikke så stiv at det er noe. Synes det er vanskelig selv med pita.

 

Har veldig lyst til å lage lompepizza morgen, og lurer litt på om det er forskjell på lompene. Det er bare èn lompetype det står kcal på posen. Tror det er Berthas, og den inneholder 187 kcal pr 100 gram (eller noe sånt), og det er ikke kjempelite. Har nemlig veid dem og regnet ut kcal pr lompe, og det ble ganske mye mer enn det som står i matoversikten her på forumet.

(husker ikke hvor mye det var, men mener at det var nesten dobbelt så mye kcal).

 

Noen med spesielt gode lompekunnskaper her?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berthas Lomper Bakers

mengde: 1 stk = 34.4 g

kalorier 51.9 kcal

karbohydrater 11.6 g

tilsatt sukker 1 g

proteiner 1 g

fett 0.2 g

 

Ferske lomper Singsås

mengde: 1 stk = 25 g

kalorier 34 kcal

karbohydrater 7.5 g

tilsatt sukker ikke oppgitt

proteiner 0.7 g

fett 0.2 g

 

Lomper Aulie

mengde: 1 stk = 26 g

kalorier 48.4 kcal

karbohydrater 10.4 g

tilsatt sukker ikke oppgitt

proteiner 1.4 g

fett 0.2 g

 

Lomper Bjørken

mengde: 1 stk = 30 g

kalorier 51.6 kcal

karbohydrater 11.1 g

tilsatt sukker 0 g

proteiner 0.9 g

fett 0.3 g

 

Lomper Buer

mengde: 1 stk = 26 g

kalorier 48.1 kcal

karbohydrater 10.5 g

tilsatt sukker 0 g

proteiner 1.4 g

fett 0.2 g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Har veldig lyst til å lage lompepizza morgen' date=' og lurer litt på om det er forskjell på lompene. Det er bare èn lompetype det står kcal på posen. Tror det er Berthas, og den inneholder 187 kcal pr 100 gram (eller noe sånt), og det er ikke kjempelite. Har nemlig veid dem og regnet ut kcal pr lompe, og det ble ganske mye mer enn det som står i matoversikten her på forumet.

(husker ikke hvor mye det var, men mener at det var nesten dobbelt så mye kcal).

 

[/quote']

 

Til sammenligning har 1 tortillaslefse rundt 130 kalorier per stk, så lomper har veldig lite i forhold til alternativene.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For sprø pizza er det fabelaktig å investere i en Pizza stein. Herr Luna lager verdens beste knallsprøe lavkalori (bare litt ost som er fettfri) pizzaer - vi lager individuelle pizzer og bestiller fyll - kamskjell og pesto er favoritten ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisveis!

 

Nå har jeg prøvd pizza på bakepapir på rist. Ikke verst. Blir nok noen sånne framover:)

 

Pizzastein høres veldig bra ut. Tror bare det hadde blitt veeeldig mye pizza, om jeg hadde skaffet meg en sånn en;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...