Gå til innhold

Gryte


Gjest Bertinas

Anbefalte innlegg

Gjest ElisabethV

Det ligger oppskrift på en gryte med squash her inne, den er ca som dette ;

Karbonadedeig

1 pk peppersaus

paprika

squash

løk

 

Stek karboandedeig sammen med grønnsakene. Tilsett dette i peppersausen som er ferdig kokt. Server sammen med potetmos ..

Denne gryten er knallgo spør du mej ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en kyllinggryte jeg lager jevnlig fofrdi jeg syntes den er utrolig god og veldig enkel, persillen som skal være i til slutt er ikke så veldig viktig, men gir litt mer smak....jeg bruker noen ganger hermetiske tomater med hvitløk for å gi retten enda mer smak.....og så går det jo ann å smake til med litt mer krydder o.l. Tar 20 min å lage denne gryta.....enkelt og greit!!!!!!!

 

1 ss olje

En grilletkylling, der en plukker ut alt kjøttet

1 ts salt

1 ts svart pepper

1 ts paprikapulver

2 små løk (eller 1 stor)

1 boks hermetiske tomater (400 g)

2 dl varmt vann

2 ss finhakket persille

 

Del opp kyllingen i mindre biter, stek brune over middels varme i en gryte. Krydre med salt, pepper og paprikapulver. Tilsett løk, tomater og vann. Legg på lokk. La kyllingen koke ferdig på svak varme i ca 10-15 min. Strø over persillen og server med kokt ris, og grønnsaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en Grete Roede-oppskrift, fra enten Lett og lettere eller Lett mett (fryktelig bra kokebøker, begge to). Har modifisert den litt, da ;) må jo leke seg litt...

 

2 porsjoner

2 kyllingfileter i litt store biter

1/2 purre

1 løk

1 paprika (rød eller oransje)

1 eple

1 terning hønsebuljong

karri

 

finhakk løken, og surr den og kyllingen i litt olje med MASSE karri. Ha over vann og la koke ca 5 min. Ha i paprika, eple og purreløk og la trekke i 2-3 min (ikke la eplene bli overkokte, det er ikkeno godt). - FERDIG_ ;) Raskere og enklere blir det ikke. Serveres med ris, gjerne villris.

 

Skikkelig god for oss som liker karri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 pose brun middagssaus fra knorr

1 pose wokgrønnsaker

300-400 gram strimlet kjøtt

 

Lag sausen som anvist på pakka. Ha oppi kjøttet, ikke stek det først, bare ha det rett oppi. La det koke ca 10 minutter og så ha grønnsakene oppi. Kok opp og server ;) Du kan jo godt servere med ris til, men det trengs ikke synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager etter hva man haver filosofien. I går hadde jeg ekstra tid til middag og de hadde veldig flott oksekjøtt på billigsalg i lokalbutikken - kjøpte og litt fersk sopp, ferske klasetomater og fersk zucchini.

 

Brunet kjøttet i stor metall panne, hadde i skivet tomat (2 store), zucchini (en hel gul) og sopp (450g) og hvitløk (5 fedd) og nykvernet pepper - lot det surre i 10 minutter - hadde oppi en terning biffbuljong i ca. 3 dl vann og lot det surre på svak varme under lokk i vel 1 time. Serverte pilaff ris til. Deilig i kulden.

 

Til dessert hjerteformete porsjonskaker kjøpt hos bakeren til stor lykke i heimen (ser bort fra GR dietten ved spesielle anledninger ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne laget jeg her om dagen og her blir du skikkelig mett!

 

400 gr karbonadedeig

2 små løk

2-3 fedd hvitløk

2 dl fettredusert kokosmelk

 

Steik karbonadedeig, løk og hvitløk i en tørr stekepanne og tilsett kokosmelk. smak til med krydder evt soyasaus. Dette er nok til 3 personer og gir ca 260 kcal pr pers. Jeg serverte med 150 gr fullkornris og da ble hele retten på 475 kca.

 

Jeg ble god og mett og så er det skikkelig yammi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...