Gå til innhold

Tapas, tapas


Gjest miina

Anbefalte innlegg

Jeg skal ut med jobben i helgen, og det er bestilt tapas-tallerkener til alle. Jeg aner ikke kaloriinnholdet, eller om det er spesielle ting som jeg bør holde meg unna. Noen som har noen gode råd?

 

Hilsen Miina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tapas er godt, det :)

 

Jeg ville prøvd å holde meg unna kroketter (frityrstekt sak), chorizo (men det er nesten umulig) og altfor mye dressing og fint brød i alle fall.

 

Oliven er kaloririkt, men egentlig ganske sunt - skinke er vel greit så lenge man holder seg unna synlig fett. Sjømat går stort sett bra (bare det ikke er frityrstekt), så fisk, kamskjell o.l. kan du fråtse i.

 

Oster er ofte ganske skumle, man spiser gjerne mer enn man tror - og fettinnholdet er dessverre høyt vil jeg tro.

 

Men tapas er godt, og det skal være lov til å skeie ut en gang iblandt, så jeg ville styrt unna det aller værste og heller kost meg med det som er 'litt mindre ille' ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ved siden av. Jeg spiste tapas for 1 uke siden og på det bordet stod det to store boller med salat. Jeg tok litt ekstra av det slik at det ble mye på tallerken og derfor litt mindre plass til den andre maten. Dette for å redusere kallori og fett inntaket av den andre maten ;) Jeg spiste sakte og nøt maten og tapas er jo bare kjempe godt. Og husk - vi har lov å kose oss i blant :)

 

HEIDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, bare bra. Maten var nydelig! Jeg spiste grillspyd, sjømat, kjøttboller og oliven. Holdt meg unna noen runde frityrstekte osteboller og bacon/fiken. Men jeg fikk nok i meg nok kalorier uansatt. Jeg måtte le litt da jeg ba om å få en grønn salat sammen med alle de ti rettene. Den var grønn, ja visst, men den druknet i honningbalsamico...

Til maten ble det mer enn nok rødvin, selv om jeg prøvde trikset med å drikke mye vann.

Og vekten? Den sto bomstille mandag, men det behøver ikke være tapas/rødvin sin feil. Jeg har gått ned 5,2 kilo siden januar, og må regne med litt stillstans underveis.

Uansett: tapas anbefales til dem som skal kose seg!

 

Hilsen Miina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...