Gå til innhold

ekstra finmalt fullkornsmel


Gjest lille my

Anbefalte innlegg

Da jeg var i butikken i går skulle jeg bl.a. handle inn hvetemel for å bake grovbrød. Ved siden av det vanlige siktede hvetemelet stod det en ny type mel som, såvidt jeg husker, var 'ekstra finmalt fullkornsmel av hvete' eller noe sånt.

 

Er det noen som har prøvd dette? Jeg turte ikke kjøpe det og bruke til brødene mine (som er fullpakka av grov sammalt hvete og rug) fordi jeg var usikker på hvilke egenskaper det har - spesielt hvordan brødene vil heve hvis jeg bruker det istedenfor siktet hvetemel. (Jeg har lang og dyrkjøpt erfaring med å lage brød FOR grove slik at de kan brukes som mursteiner ;) ).

 

Hvis det kan brukes istedenfor (en del av hvetemelet) man ellers bruker i deiger til brød, rundstykker og pizzadeig så er det jo supert!

 

Så også at de hadde små pakker med kli i samme serie. De skulle kunne brukes i brød, men også til yoghurt eller grøt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i butikken i går skulle jeg bl.a. handle inn hvetemel for å bake grovbrød. Ved siden av det vanlige siktede hvetemelet stod det en ny type mel som' date=' såvidt jeg husker, var 'ekstra finmalt fullkornsmel av hvete' eller noe sånt.

 

Er det noen som har prøvd dette? Jeg turte ikke kjøpe det og bruke til brødene mine (som er fullpakka av grov sammalt hvete og rug) fordi jeg var usikker på hvilke egenskaper det har - spesielt hvordan brødene vil heve hvis jeg bruker det istedenfor siktet hvetemel. (Jeg har lang og dyrkjøpt erfaring med å lage brød FOR grove slik at de kan brukes som mursteiner :) ).

 

Hvis det kan brukes istedenfor (en del av hvetemelet) man ellers bruker i deiger til brød, rundstykker og pizzadeig så er det jo supert!

 

Så også at de hadde små pakker med kli i samme serie. De skulle kunne brukes i brød, men også til yoghurt eller grøt.[/quote']

 

Jeg leste på Møllerens hjemmeside at dette melet kan erstatte vanlig siktet hvetemel. Jeg så etter produktet både på KIWI, RIMI, MENY og REMA1000 i går men kunne ikke finne det. Hvor var det du fant det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...