Gå til innhold

SUSHI - Fint med rask tilbakemelding


Gjest ElenaS

Anbefalte innlegg

Hei og hå,

 

Jeg lurer på hva som er "best" å spise av sushi? Liker bare Maki-Sushi (sånne ruller med ris, sjøgress og fisk). Noen som vet hva som er mest kalorifattig av disse? Tror de kommer med tunfisk (blandet med majo), laks og reker. Litt usikker på om det er annen variasjon på menyen...Skal spise på Lunch Sushi Salat Bar i Pilestredet....noen erfaringer derfra?

Setter veldig stor pris på rask tilbakemelding - Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sushi ligger inne i dagsrapporten, og der beregnes det ca 70 kcal pr bit med fet fisk og 54 kcal per bit med mager fisk og det samme for maki. Dette er snittporsjoner, og dersom bitene er store, må du sikkert beregne litt ekstra. Ingefæren inneholder jo nesten ingen kcal, så den tror jeg ikke du trenger å tenke på. Når jeg spiser sushi må jeg ihvertfall ha en 7-8 biter for å bli mett, men det er jo ganske mager og sunn mat uansett. Og den fete fisken inneholder jo sunt fett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæææ det var mange kcal per bit!! Ja man trenger jo ca 8 biter for å bli mett - tror med andre ord at jeg ikke skal spise meg mett på Sushi....får ta det som litt kosemat i steden for middag.

 

Takk for info:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...