Gå til innhold

Sjokolademuffins med rosiner og mandler


Gjest Nedigjen

Anbefalte innlegg

Jeg har laget noe supergodt i dag, må bare dele med dere :)

 

Lagde bare tre muffins, sånn at jeg ikke skulle ha noen mulighet til å stappe i meg alt for mye.

 

1 egg

2 ss brunt sukker

 

piskes til eggedosis

 

0,5 dl hvetemel

2 ss kakao

0,5 ts vaniljesukker

0,5 ts bakepulver

 

siktes og blandes i eggedosisen

 

100 gram mager kesam blandes inn til slutt, sammen med 1 liten neve rosiner og en liten neve mandler (ca 2 ss rosiner og 15 mandler). Mandlene hakkes.

 

Ta røra over i muffinsformer, det ble 3 store muffinsformer.

 

Stekes i ca 20 minutter på 200 grader, stikk i muffinsene med en bakepinne for å se at det ikke henger igjen noe røre. NYTES :) Hver muffins har ca 200 kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse må jeg bare prøve. Du er utrolig flink til å finne alternative oppskrifter som er enkle å lage. Tusen takk for tipset !

 

Takk :) Jeg må bare fortelle litt mer om hvor gode de faktisk var. Det var jo ikke noe smør i, og bare 2 ss sukker, likevel var de så saftige og søte, og konsistensen var nesten så de smeltet på tunga, skikkelig myke! Jeg skal definitivt eksperimentere videre med oppskriften :) Om man bytter ut kakao, rosiner og mandler med noe annet går jo sikkert helt fint! F.eks eple og kanel... :) Og da blir det færre kalorier. Grunnoppskriften, uten kakao, rosin og mandler har bare 381 kalorier, da blir det 127 kcal pr muffins. Og dette er altså store, amerikanske muffins :) Blir sikkert 5 muffins om man tar de små formene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Denne oppskriften skal jeg prøve i kveld! Tusen takk for tipset - muffinsene høres kjempesupre ut :)

 

Skal gi tilbakemelding så snart jeg har smakt på dem.

 

18 mars: De var nydelige! Så utrolig søte og myke. Neste gang skal jeg prøve med eple og kanel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...