Gå til innhold

Smoothies!!


Gjest Kris83

Anbefalte innlegg

Gjest Kris83

Lager en tråd i håp om at noen har noen gode oppskrifter på smoothies de vil anbefale :( Hvis flere legger inn, kommer vi til å få en fin samling av deilige, og sunne frukt/grønt-mikser!

Jeg kan legge inn et par av mine:

 

1 banan

150 gram frosne jordbær

2 dl eplenektar fra Nora - uten tilsatt sukker

blir ett stort glass, i overkant av 200 kalorier

 

200 gram sans vaniljeyoghurt

150 gram frosne blåbær

1 dl eplenektar fra Nora - uten tilsatt sukker

blir ett stort glass, ca 200 kalorier

 

 

banan/jordbær smoothien er favoritten!! gleder meg til å forsøke deres ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hanner

hei!

 

Jeg har begynt å få skikkelig dilla på smoothies. .lager det hver dag,og har funnet ut at det enkle ofte er det beste.

Basisen i alle mine smoothies er eple og banan.

Nå sitter jeg faktisk og drikker en smoothies med et halvt eple,en halv banan,blåbærjuice og 4 isbiter.det blir sånn ca 2 glass alt etter hvor mye juice du bruker.

hvis jeg varierer med juicene(feks pasjonsfruktjuice istedetfor blåbærjuice),men bruker eple og banan som basis,blir smaken helt forskjellig.Hender også jeg putter oppi frosne blåbær eller noe annet godt:)

smoothies er godt,og veldig mettende. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Vi lager smoothie et par-tre ganger i uka, det er kjempegodt! Basisen i alle smoothiene er 1 banan og ca 100 g Sans vaniljeyoghurt. Så tar vi i ca 100 g frukt eller bær per person og kanskje litt melk for at den ikke skal bli for tykk.

 

F.eks. til 2 personer:

1 banan

100 g Sans vaniljeyoghurt

200 g frosne blåbær

1 dl melk

(Kjøres i blender)

 

Av og til kan vi bytte ut bananen med søt frukt som mango eller ananas. Bare å prøve seg fram; det meste blir godt. Veldig godt å bruke juice istedenfor melk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
hvis jeg varierer med juicene(feks pasjonsfruktjuice istedetfor blåbærjuice)' date='men bruker eple og banan som basis,blir smaken helt forskjellig.[/quote']Hei! Hvor får du kjøpt pasjonsfruktjuice? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

De dagene jeg har litt for mange kcal igjen om kvelden, lager jeg denne :

1 banan

1 liten vanilje yoghurt ( lett typen)

1.5 dl appelsin juice

20 gram peanuttsmør.

 

Det er peanuttsmøret som gjør det lille ekstra her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedvig74

Hei

Ja - smoothies er godt, og fin måte å få i seg mye frukt på. Jeg lager ofte veldig enkle:

 

Det er faktisk veldig godt med bare et eple, en appelsin og en banan! Evt. halvt av hver for at det ikke skal bli så mye.

 

Ellers har jeg hørt at man gjerne bør spise mango i steden for banan (enda sunnere). Mango synes jeg ofte er litt klissete å spise, og også vanskelig å få dem riktig modnet. Men da funker det bra i smoothie.

 

F.eks:

En yoghurt naturell (lett)

En mango

En appelsin (funker sikkert bra med juice også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

hei.. Siden kris83 har laget en tråd om smoothies er jeg nødt til å dele oppskriften på en smoothie jeg prøvde ikveld med dere;

 

bjørnebær

litt blåbærbiola

Litt fruktjuice

en halv banan

naturell yoghurt

 

egenkomponert, så mengder er litt diffust. Den jeg lagde ikveld ble en kjempeporsjon, så (ca200g bjørnebær, 2dl naturellyoghurt, 1 banan) Drakk et og et halv glass selv, ble ca tre totalt.

 

Blir en ganske "tung" smoothie.. Men perfekt kveldsmat:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hanner

pasjonsfrukt (eller.mango og pasjonsjuice som den heter)fåes kjøpt på feks.coop.Nå har jeg begynt å kjøp en juice fra Nora som heter antioksidanter.Den er kjempegod - helt naturlig - og det finnes mange varianter av den!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyttebærsmoothie : mager drikkeyoghurt med den smaken du ønsker

en neve tyttebær , usukret

en halv banan

 

 

Når du ha helt smoothieen i glasset , strø litt kanel og en

liten tanke vaniljesukker på toppen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Her var mange gode oppskrifter å la seg inspirere av - flott tråd!

 

Hva gjør dere med frukten før dere hiver den i blenderen? Skreller dere epler? Fjernes steiner og frø? Deler dere store frukter i biter, eller fikser blenderen det selv? Og hva gjør dere med appelsin, som har mye skinn og "ekle" ting?

 

Jeg skal investere i en blender, men vil gjerne vite hvordan folk gjør det.

 

Og når jeg er i gang: Kan noen anbefale en blender? Jeg vil ikke ha med tappetut, for jeg har fått høre at det vanskeliggjør renholdet. Jeg har ikke oppvaskmaskin.

 

Et annet praktisk spørsmål: Hvis dere lager en stor porsjon, tåler resten å stå i kjøleskapet en dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager en modifisert versjon av en som ble anbefalt av ernæringseksperten i Foreldre og Barn...foresten en perfekt måte å få i småbarn et måltid, vi brukte det mye i sommervarmen!

 

1,5dl bær, frosne el friske (bruker det vi har!)

2dl yoghurt (naturell - ender ofte med Biola)

1/4 banan

litt melk for å få den litt tynnere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg bruker å lage denne smoothien til kvelds. Den er så god at den omtrent kan brukes som dessert (sorbet).

 

1 jordbær/bringebæryoghurt yoplait 0/00

100 g frosne jordbær

100 g frossen bærmiks

1 kiwi

 

Vil du ha den litt søtere, så ha i litt flytende natreen.

 

ca 150 kalorier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...