Gå til innhold

Lesesalmat


Gjest Goddag

Anbefalte innlegg

Gjest Goddag

Jeg kommer til å tilbringe maaaaange timer på lesesalen framover til uti juni en gang. Trenger noen tips til mat som ikke bråker. Spesielt mellommåltider. Kan jo ikke akkurat sitte der å knaske epler, gulrøtter, knekkebrød osv. Bør helst være noe som metter litt godt og. Syns ikke yogurt gjør det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

I min hjerne, som ikke er så veldig kreativ, så er det nesten bare knaskete, bråkete lesesalmat... Men jeg har funnet ut at det egentlig er veldig lurt, for da tar jeg meg ti minutters pause inni mellom, for å strekke på beina, fylle vannflaske, knaske et eple, gi hjernen et lite pusterom... Jeg føler jeg får bedre utbytte av lesinga da.

 

Men av "stille" lesesal-matprodukter, så vil jeg anbefale svisker (gjerne med en yoghurt), rosiner og en liten neve mandler, pære... hmmm. kommer ikke på mer i farta....

 

Lykke til med studiene!!!

hilsen medstudent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Skiver med pålegg, frokostblanding med yoghurt, nøtter. Men det er godt å strekke seg litt innimellom - hjernen fungerer bedre om du gjør det og aktivering av proprieceptorene som registrerer hvor kroppen er iforhold til rommet rundt gjør deg mer opplagt og våken. Så ta en tur ut på pauserommet en gang i blant og knask ivei på mat som knaser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earlgrey

Hei!

 

Enig med de andre i forslag til mat :-)

 

Men etter MANGE år på lesesal selv, vil jeg på det sterkeste anbefale å komme seg ut av lesesalen - minst ved hvert måltid! Og da ha "skikkelige" måltider, mat, gjerne frukt, lag en god kopp te, drikk masse vann (gjør det på lesesalen også), trekk litt frisk luft, så skal du se det er MYE bedre å gå i gang med studiene igjen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest moving

Hva med fruktsalat? Honning, epler osv som du skjærer opp i biter!

 

Ellers er min anbefaling å drikke vann og heller ta deg matpauser hver 3 time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...