Gå til innhold

Bursdags-tapas-tips?


Gjest juhuuu

Anbefalte innlegg

Gjest juhuuu

Jeg har snart bursdag, og ettersom det "forventes" kaker i bursdagsselskap, tenkte jeg å prøve å IKKE servere kaker i mitt selskap... Er det noen som har noen tips til noe lettvint finger-mat å servere? Uansett blir det en diiiiiger bolle med fruktsalat servert sammen med yoghurt og kanel! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cadilla

Hei!

Jeg vet ikke hvordan type selskapsmat du tenker på? middags-tapas, eller noe til kaffen? eller?

Men, grove rundstykker med godt pålegg er alltid godt. Grønnsaker med dip er også bra.

Hvis det er innen middags-tapas kan jo asiatisk mat anbefales. Hjemmelagde sunne vårruller er kjempegodt med sur-søt saus til.

Bare noen små-tips. Hvis søthungeren blir for stor for noen lager jeg av og til en liten skål med sjokolade som står på bordet. Når folk ser der bare er litt forsyner de seg oftest bare litt også.

Lykke til med selskapet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ahnimah

Sjampignon-hatter, som det er oppskrift på her inne er kjempegodt... Tortillalefser med røkelaks og smøreost er snadder, namnam :) Kjempefine som fingermat hvis du skjærer opp rullene i biter. Ellers er fruktspidd utrolig godt, bare skjære opp frukt i biter og tre på en liten trepinne, eventuelt med yoghurtdip til.

 

Grove rundstykker er nevnt, eventuelt skjære opp grover brødskiver i fire, tre på brød, skinke og grønt på en liten pinne. Veldig enkelt å få i seg. Kiwi kan skjæres i båter sånn som med epler og appelsiner, da er det mye lettere å spise. Ostemuffins er kjempegodt, oppskriften ligger her inne om man søker etter den. Skinkesnurrer også, de kan jo deles opp om de er for store for "fingermat".

 

Lykke til med selskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...