Gå til innhold

tunfisk i wok???


Gjest suupah

Anbefalte innlegg

Gjest Hedvig74

Ikke prøvd det nei. Fersk tunfisk høres ut som kan brukes, jeg synes det minner litt om svinekjøtt, men hermetisk synes jeg kanskje ikke hørtes så fristende ut...

 

Du får fortelle hvis du prøver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertinas

tunfisk stelt i stekepanne, altså hermetisk, er jo kjempe godt! Så jeg tror nok at det funker. Jeg elsker å steike tunfisk med mais og løk i stekepanne, og ha det på brødskive. Mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marimor81

Hermetisk tunfisk i wok er mye bedre enn det ser ut som! Særlig om du har litt ris rester du kan ha i. Soyasaus iblanda gjør det enda bedre (både med og uten ris).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jente=)

lot meg innspiserer av tråden deres, og prøvde hermetisk tunfisk i wooken idag!! jee, nydelig!! og den karakteristiske lukten som har holdt meg på god avstand fra tusfisken så og si forsvant;)

stekte først sjampingjong, løk og tunfisk i litt vann, soya-saus og diverse krydder. helte deretter oppi andre wook-grønnsaker. brukte soya-saus og krydder til servering!! mmm..

 

ja, litt tidlig middag;p men egentlig så kalori-fatig, at hvofor ikke bare kalle det lunj;p blir så glad av å prøve nye ting som funker!! og så mye bedre det er å spise mager mat, hvor du kan spise så mye at du slipper å gå sulten. smaksmessig er magrere varianter kun en tilvennings-sak, tenker ikke over det lenger!!

 

ha en fortsatt super dag:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva slags typer tunfisk dere bruker? Har sett at det finnes så mange forskjellige hermetiske typer i butikken... hvilken synes dere er best, f.eks til wok?

 

Veldig nyskjerrig, men har ikke turt å prøve selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg brukte tunfisk i vann idag.. trur det er den magreste, derfor valgte jeg den. den i olje inneholder endel mer kalorier. den i gele ligger vel i midten et sted. jeg brukte bare et sånn billig-sag, fra elderado var det vel. har ikke veldig erfaring med dette, men smakte godt gjorde det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunfisk i gele inneholder 75 kcal pr 100g...ikke så mye det akkurat. Er det så mye mindre i den i vann??? Vet at den i olje har en good del mer kcalorier ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, så lite. nei, trur den i vann inneholder rund 100kalorier åer 100g. så da er jo den i gele magrere. det viste jeg ikke. litt rart egentlig. hvor kommer de ekstra kaloriene ifra, når den ligger i vann...? hmm, mne magert uansett iallfall:D grei måte og "lure" nok fisk inn i kosten på å! siden det er godt, både som pålegg, i wook,salater osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scheherazade

Prøv ica`s bokser med tunfisk i karrisaus (210 kcl pr boks), sur-søt saus(165 kcl pr boks) eller sataysaus(sterk...hsker ikke energiinnhold). Disse koster 9 kr stykket. Kjøper de på Ica og meny.Billig og godt!Spiste den med karrisaus istad.veldig greit når man er sulten etter hard trening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...