Gå til innhold

Grønsaker...


Gjest suupah

Anbefalte innlegg

Noen ganger lager jeg meg grønsakswok (uten kjøtt)..

Man vet jo at en ikke skal spise seg skikkelig mett ved middag,men stoppe litt før. Gjlelder det når en kun knasker grønsaker også???!! Eller kan en spise så mye en orker da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal spise utrolig mye grønnsaker før det overstiger en vanlig middag, nesten mer enn du orker tenker jeg:) pluss hvis du spiser deg veldig mett på grønnsakene, vil du jo bli orke mindre enn vanlig utover kvelden også... grove wook-grønnsaker holder lenger i magen enn f.eks salat-grønnsaker...

så kan ikke skjøn at det skal være noe problem om du nyter wook-middagen din, i generøse mengder;)

 

obs: selv om middagen er vegetar kan det selvfølgelig bli kaloririkt hvis du bruker mye olje, fete-sauser, dressing osv.. l

 

(leste et sted at vegetarianere sliter jevnt over med kiloene, fordi det blir lett og spise ekstra mye oster, sauser, oliven osv for å kompensere for kjøttet i rettene. senskåret kjøtt er jo veldig magert, pluss at det holder deg mett!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker ikke det da. Det går i woksaus (enten ckilisaus,et pat ts eller kikkoman/soyasaus).

 

Elsker grønsaker som broccoli,sopp,fersk babymais,blomkål,sukkerter,asparges osv..Trenger ikke kjøtt jeg da*ler*... Men har det med å overspise,så det var derfor jeg spurte. Om det var like ille å overspise seg på grøntfor (ikke med tanke på kcaloriene,men mer for magen...eller??...ja,om det ikke er så lurt lissom)

 

Takk for svar forresten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ahnimah

Det som er dumt med å spise altfor store mengder til middag, er at magevolumet økes. Det vil si at neste gang du spiser middag må du spise like mye i volum som sist, og hvis det ikke er grønnsaker du velger, blir det mer kcal. Vanskelig å forklare, men iallfall: jeg tror nok generelt det er greit å prøve å ikke spise seg ubehagelig mett, bare sånn passelig, sånn at man ikke trenger å spise hauger til middag hver dag.

 

Det er kjempebra at du kan spise deg mett på wokgrønnsaker. Jeg er også fryktelig glad i det, og kan spise bare grønnsaker og søt chilisaus til middag. Namnamnam :)

 

Husk at grønnsaker inneholder masse fiber, og da må du drikke masse vann, om du ikke er flink til det fra før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...