Gå til innhold

Toro kotelettsaus


Gjest Nedigjen

Anbefalte innlegg

Gjest Nedigjen

På posen til Toro kotelettsaus står det at 1 dl tilberedt saus har 340 kalorier. Dette kan jo bare ikke stemme, ettersom pulveret kun skal blandes med vann. Jeg sjekket på nettet, og der står det det samme. Da ringte jeg kundesenteret til Toro og fikk først snakke med en relativt sur dame. Da jeg sa hva det gjalt satte hun meg over til "kjøkkenet" (tror jeg, hun snakket så utydelig). Der fikk jeg snakke med en utenlandsk mann som omtrent ikke snakket norsk, og han hadde tydeligvis problemer med å forstå hva jeg sa også (måtte stave navnet mitt selv om jeg har et helt vanlig navn.) Etter at jeg fikk forklart hva det var jeg lurte på, fikk han sagt at han kunne ikke svare siden han egentlig ikke kunne noe om "sånt"...! Derfor tok noterte han seg navn og nummer på meg så noen kunne ringe tilbake... vi får nå se om det skjer.

 

Uansett, 340 kcal pr dl saus kan ikke stemme. Ren kremfløte har 360 kcal pr dl. Litt pulver og vann kan bare ikke ha det samme kaloriinnholdet som fløte. Ingrediensene som står listet opp først på sauseposen er maisstivelse og sukker. Dvs karbohydrater med ca 4 kcal pr gram. Kan tenke meg at 340 kcal pr 100 gram pulver kan være mer riktig... I så fall har en dl saus ca 29 kalorier når pulveret er blandet med vann (26 gram sausepulver = 89 kcal/3 dl saus = 29 kcal pr dl).

 

29 kcal pr dl er ganske mye mindre enn 340! Men jeg vet ikke om dette er helt riktig da, jeg får vente og se om Toro ringer meg opp igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Jeg sendte mail, fikk svar med en gang. Og da fikk jeg også en beklagelse for hvordan jeg hadde blitt møtt på telefonen (jeg beskrev det med litt detaljer i mailen..). De drev visst og laget ny emballasje. De har jammen brukt litt tid på det, MINST siden februar da altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...