Gå til innhold

Brød?


Gjest Ysta

Anbefalte innlegg

Hva med grete roede sitt brød som de selger hos bakeren...eller enda bedre,bak selv. Jeg baker et brød som er veeeldig enkelt og veeelig godt (Brød med havregryn,står oppskrift her på siden under bakst) Der er det 175 kcal pr 100g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Her går det mest i Naturlig sunt Rug eller Bygg. Rugbrødet har 147 kcal pr 100 gram (jeg spiser ca 100 gram til hvert måltid dvs 4 skiver slik jeg skjærer dem) og byggbrødet har 195 kcal pr 100 gram, av det spiser jeg 3 skiver. Rugbrødet er ikke mørkt og surt som vanlige rugbrød, smaker bare vanlig grovbrød. Jeg liker begge disse veldig godt! Har brødbakemaskin som vi bruker mye i perioder, og noen ganger ikke så ofte (som nå). Da baker jeg brød med under 200 kcal pr 100 gram i alle fall, men de blir jo litt tettere enn industribrød så 100 gram tilsvarer færre skiver. Hvor tungt brødet er i seg selv er nesten viktigere enn hvor mange kalorier det er pr 100 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gemini68

Bruker for det meste Fedon Lindbergs rugbrød til frokost, og Lindbergs fullkornsbrød med solsikkefrø til kvelds. Har diabetes som jeg kontrollerer med kosten, så prøver å unngå mat som gir høyt blodsukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earlgrey

Jeg har helt forelsket meg i "Ingers rugbrød". Vet ikke hvor mange kcal det er i skivene mine, men en skive med godt pålegg, og jeg blir virkelig mett. Jeg baker selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...