Gå til innhold

Huff i kveld skal jeg ut og spise. Hva pleier dere å bestille da?


Gjest mami

Anbefalte innlegg

Indisk mat er jo bare det mest fantastiske som finnes!! Og det trenger ikke være så ille. Bestill en av tandoori-rettene. De er grillet og sausen serveres som regel ved siden, så da kan du jo bare begrense deg litt der. Risen kommer også for seg selv. Den er ofte blanda med litt olje, men du trenger jo ikke akkurat fylle halve tallerekenen. Jeg pleier å spise mest kjøtt og bittelitt ris og saus. er jo veldig godt med nanbrød til da, men her er det MYE kalorier. En liten bit kan du jo unne deg når du først er der. Regner ikke med at det er så ofte.

 

Så da må du kose deg veldig!!! Ble ganske så misunnelig nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre! Har faktisk aldri vært på indisk rest. før jeg. Men da skal jeg bestille tandori! Nam nå gleder jeg meg.. Tenkte det her blei den værste utskeielsen som tok alle kosemerkene jeg, men da skal det jo gå greit! Takk for svar! :) Da skal jeg gjøre slik som du skrev.. Så nå håper jeg klokka snart blir 19! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Saus ved siden av er i alle fall det lureste du kan be om. Rent kjøtt for seg selv er jo omtrent alltid magert, rismengden kontrollerer du selv. Du kan også be om ekstra grønnsaker eller salat! Det trenger absolutt ikke bli noen kaloribombe å spise ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvinne71

Og som tillegg til sausen anbefaler jeg å kjøpe raita. Det er jo laget på yoghurt naturell, og er er kalorifattig alternativ og godt til de ofte fete indiske sausene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...