Gå til innhold

creme fraîche


Gjest heldiggrisenbabe

Anbefalte innlegg

Gjest heldiggrisenbabe

Jeg har en santa maria pose i skapet som ser så utrolig god ut.

 

Sitrus fish eller noe slikt. En skal røre dette pulveret ut med 2 dl vann og 2 dl creme fraiche. Men jeg vil jo helst ikke bruke så mye creme fraiche! Det vil jo bli veldig fett!

 

Noen som har erfaring med noe som kan brukes i stedet for creme fraiche? Forslag mottas med takknemlighet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en santa maria pose i skapet som ser så utrolig god ut.

 

Sitrus fish eller noe slikt. En skal røre dette pulveret ut med 2 dl vann og 2 dl creme fraiche. Men jeg vil jo helst ikke bruke så mye creme fraiche! Det vil jo bli veldig fett!

 

Noen som har erfaring med noe som kan brukes i stedet for creme fraiche? Forslag mottas med takknemlighet! :)

 

Bruk kesam eller mager kesam. Det funker fint. Det bruker jeg til dipper og sånn istedenfor lettrømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heldiggrisenbabe
Matyoghurt skiller seg ikke ut når det begynner å koke! Og mye magrere enn creme fraiche! :)

 

Det visste jeg ikke! Da lærte jeg noe nytt i dag også. :) Takk skal du ha, jenta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen
Tja.. Jeg glemte kanskje å si at dette skal i ovnen. Kesamen vil jo skille seg når det begynner å koke' date=' eller?[/quote']

 

Kesam skiller seg visst ikke når det er i ovn, bare når det koker i en kaserolle... Men jeg har faktisk ikke testa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...